Stella79 Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Jeg sliter med konstant kvalme, det er ikke til å holde ut! Legekontoret mitt nevnte reseptfrie reisesyketabletter som et alternativ, men jeg måtte høre nærmere på apoteket om dette. Kan slike tabletter være skadelig for spiren? Er veldig skeptisk til å ta tabletter, men nå er det like før jeg går med på å prøve hva som helst her...
Gjest Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Det KAN være skadelig, så du må nesten vurdere selv..HVis du føler at du ikke har noe liv lenger siden du er så kvalm er det kanskje bedre å ta tablettene.
Guttemamma75 Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Foreslå for legen å få afipran tabletter - de er på resept og er kvalmestillende men er ufarlige for babyen.... Funket iallefall på meg... Dersom du er plaget med mye luft (som jeg er - og som er halve grunnen til kvalmen) kan du også ta minifom tabletter som fordeler luften bedre i tarmene.. Tablettene taes ikke opp i blodet og er helt ufarlige...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Det er ikke skadelig i følge legen på Ullevål unoversitetssykehus. Hun sa at jeg kunne ta disse. Personlig blir jeg så vanvittig zombie av de at jeg ikke gidder å ta de. Da får jeg heller være litt våke og kvalm.... Kaster opp litt, men er greit å føle seg litt i livet også...
yvve73 Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 I mitt forrige svangerskap spiste jeg Postafen, som jeg fikk anbefalt av lege. Dette hjalp ikke meg noe som helst, men de kan da umulig være farlig når jeg vet mange leger anbefaler disse. Det kan jo hende det hjelper for andre, selv om det ikke hjalp meg noe som helst.
Stella79 Skrevet 21. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2007 Ok, jeg har bestemt meg for å prøve reisesyketabletter nå. Har ligget på sofaen konstant i 5 dager, jeg makter ikke å sitte oppreist en gang. Det kan jo ikke være bra at jeg ligger sånn heller, så jeg skal nå prøve reisesyketabletter for å se om det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå