loviss Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Hei... Jeg fikk mensen igår den 19. men så stoppet men plutselig opp,så jeg måtte da ringe ned til haugesund å si ifra om dette. Må da vente til jeg får den skikkelig i gang. Åh så irriterende:s Tror jeg tenker for mye jeg. Blir helt tullerusk! Men det jeg egentlig lurte på var,når jeg skal begynne på sprøyta hvor langt skal jeg egentlig stikke den inn???? Venter nå på medisinene,å er veldig spent! skal til uttak i uke 3. Jeg gleder meg masse,men årøver å ikke ha så aaaalt for store forhåpninger. Er det foresten vondt å ta sprøyta,har ikke så veldig stor sprøyte skrekk,men tanken på å måtte ta den selv skremmer meg litt:p sambo får ihvertfall ikke ta den på meg,han har en tendens til å skjelve en del på hendene..hihih:p det gjør meg ihvertfall ikke trygg:) Er det bare meg???
♣ Christiane ♣ Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Slapp av, dette kommer til å gå fint skal du se. Skal etter planene ha uttak i uke 3 jeg også hvis mensen kommer når den skal da. Blødninger kan oppføre seg rart særlig når vi tenker så mye som vi gjør i denne prossessen. Hva slags sprøyter skal du ta ? Jeg brukte puregon, den settes med en penn som har en kort tynn utskiftbar nål som kan settes helt inn. veldig enkelt, og gjorde slettes ikke vondt. Satt den selv uten problemer. Det finnes videoer på internett om de forskjellige sprøytene, så da kan du enkelt se hvordan du skal gjøre det. Er det noe mer du lurer på, så bare spør
loviss Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 Det var nå innderlig godt å høre:) har du foresten noen linker hvor di filmene er? hadde vert kjekt å se. Ja jeg skal også bruke den sprøyta.
♣ Christiane ♣ Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Hei igjen Gå inn på www.puregonpen.com, velg engelsk versjon. Da har du instruksjonsvideo med lyd. Kan ikke gjøre feil etter å ha sett denne, jeg lover. Etter å ha satt den første sprøyta kommer du til å kjenne deg som en proff :-)
Julie73 Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Hei. Jeg har veldig sprøyte skrekk, men er kjempestolt for jeg har klart å sette alle selv. Den første gangen brukte jeg vet ca 1 timer på å få den satt den, men ble tøffere etterhvert. Satte sprøyter ifbm AIH. Nå står turen for IVF og ny runde med sprøyter. Jeg stikker spissen helt inn, om det er riktig vet jeg ikke, men da er jeg iallefall sikkert på å "få med meg alt" - spissene er jo kjempetynne så det går nok fint skal du se. Jeg må også gjøre det selv, for jeg tør ikke la andre gjøre det. Dvs siste menopur sprøyta satte sykepleieren på Riksen, for jeg var inne til kontroll og måtte vente en dag, så da spurte jeg henne. Like greit så var det over på ca 1 minutt. (ja jeg vet jeg er skikkelig pysete, men en sykepleier tuklet så mye ved en blodprøve for mange år siden, og slikt henger i, så angsten sitter der den) Jeg klarte det, så det gjør nok du også :-)
Julie73 Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Hvor skal dere ha uttakene deres? jeg skal også ha uttak i uke 3 (etter planen) - på Riksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå