Gå til innhold

Da er jeg sykmeldt frem til permisjon..


Kvitrebekk

Anbefalte innlegg

Har vært sykm en stund, men håpet på å komme litt tilbake i jobb den siste tiden. Men den gang ei. Var på kontroll hos fastlege i dag og fikk beskjed om at han kom til å sykmelde meg frem til permisjon 10.1. På en måte er det jo deilig, for jeg kjenner at jeg ikke har mye å gi akkurat nå, men samtidig er det veldig vemodig :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er litt spesielt å gå sykemeldt, spesielt når man er vant til et aktivt liv til vanlig. Jeg har vært sykemeldt en mnd nå, begynner å bli vant til det. Syns det var hardt til å begynne med, men jeg er veldig glad for at jeg er det! Hadde ikke klart det løpet de kjører på studiet nå, hadde nok blitt dårlig av hele opplegget.

 

Du får nyte adventstiden i år, da. Ekstra god tid til å kjøpe julegaver og bake julekaker hvis du liker å gjøre sånt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du er ikke alene :-)

 

Jeg har vært 30% sykemeldt i et par måneder nå, fordi jeg blir så sliten og trøtt. Og i går kom sjefen min inn på kontoret mitt og tok en "alvorsprat" med meg - jeg har så lite å gi på jobben for tida at det er på tide å få 100% sykemelding frem til permisjonen begynner. Og hun har nok rett i det...

 

Så jeg ringte legen i dag, og får sannsynligvis hentet sykemeldingen der i morgen.

 

Det blir rart å bare gå på stas og vente på babyen - jeg får nok finne meg noen prosjekter å holde på med hjemme frem mot jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for min del går på stas bare på jobben fram til permisjon. Arbeider i et firma der man er litt bekymret for hvordan ting går når en forsvinner så har gitt bort alle arbeidsoppgavene mine nå og er bare på jobb i tilfelle det er noe de som har overtatt jobben min lurer på...

 

Merker også at jeg er mer sliten og trøtt igjen etter at alt har gått helt fint en periode, jeg bruker derfor resten av årets ferie og har fri hver torsdag - merker at det gjør godt selv om det ikke blir så veldig slapp av på fridagen framover med jordmortime en gang i uken i tillegg til yoga-kurs, men det er bedre enn å sitte i ro på jobben. Jeg har også en avtale med sjefen min at hvis jeg sliter med å komme meg opp om morgenen er det helt greit å komme for sent, jeg tar det bare igjen en ettermiddag.

 

På denne måten håper jeg at jeg greier å holde ut uten å bli sykmeldt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siste linje var IKKE ment som kritikk til dere som blir sykmeldt altså, har full forståelse for at man blir det, men jeg er helt frisk (utenom trøttheten) og har en forståelsesfull arbeidsgiver så da er det jo ingen grunn for det for min del. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Det er godt å være sykmeldt nå, har så mye vondt at det var bare å kaste inn håndkleet. Men jeg må si det var vemodig å lese infobrevet som adm sendte ut til elevene; "Grete vil ikke være tilbake før vårsemesteret 2009"....uæhhh, det er lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner også at det har vært godt for både rygg og ribbein å ikke måtte jobbe 100% akkurat nå. Er 50% sykmeldt og det skal jeg være fram til jeg går i permisjon til juleferien. Det er godt å vite at man kan ha en dag eller to å ta seg igjen på dersom formen og søvnen ikke skulle være helt på topp. Har veldig forståelsesfull arbeidsgiver, så det har heldigvis gått greit. De hadde uansett ikke vært tjent med en arbeidstaker som ikke klarte å fullføre alle arbeidsoppgaver i løpet av den tiden som kreves. Sånn velger jeg å se på det når jeg får små drypp av dårlig samvittighet for at jeg ikke er like mye på jobb som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...