Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Hei! Jeg er i min 8 uke nå og har en sønn på 4 år. Vi er veldig usikre på når vi skal fortelle han det. Det er jo så lenge til... Men jeg er veldig dårlig og han merker jo at det skjer noe i heimen. Han er stadig på overnatting hos besteforeldre og far gjør det meste. Mamma er hjemme og i dårlig form idag asså... Kan det være lurt å fortelle han det? Noen med erfaring. Om vi venter 1 måned til vil det ikke synes på meg uansett da jeg går ned i vekt.... Så veldig usikker på alt dette. Takker for svar....
Tredjemann på vei :D Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Jeg ville fortalt det nå hvis jeg var deg, for som du sier så merker han sikkert at ting er annerledes. Og hvem vet hva en 4-åring tenker om det som skjer når han ikke vet hvorfor det skjer? Guttungen min er 2 år og har visst det siden jeg var 10-11 uker ca., men han skjønner jo mye mindre av hva det betyr enn en 4-åring gjør da.Jeg er uansett veldig åpen med 2-åringen min og merker at han forstår vanvittig mye! Jeg forklarer han hva det skyldes når jeg er kvalm og ikke orker å leke osv., og han viser veldig tydelig forståelse. (Forteller det selvfølgelig på en forenklet måte tilpasset hvilke ord han skjønner da...) Du bør fortelle det til han nå:-) Hvis noe skulle gå galt og du/dere får en slags sorgreaksjon vil det være mye enklere for han å forstå hvorfor hvis han vet at du har hatt en baby i magen.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Jeg ville også fortalt det nå. Min eldste var like gammel som din da jeg var på vei med nr 2, og jeg var også mye dårlig i begynnelen, og da var det greiest at han visste hvorfor, og ikke begynte å bli engstelig fordi jeg var mye syk. Min eldste er av typen som tenker mye og som kan gå og bekymre seg når han ikke vet. Så vi fortalte om det og holdt han oppdatert hele veien, leste barnebøker om temaet, og var inne på babyverden og kikket hvor stor babyen i magen var til enhver tid. Han syntes det var kjempespennende å følge med, og var aldri så han maste på at det tok lang tid før babyen kom. Nå har vi ikke fortalt noen av barna om det enda, men vi må vente til vi har fortalt det til alle rundt oss som ikke trenger å få vite det riktig enda, ellers så får de nok vite det ganske raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå