Gå til innhold

Betale hos lege med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler man for legetimer med babyer? Hvor lenge er det i tilfelle gratis?

Skrevet

nei betaler ikke, men vet ikke hvor lenge det er gratis..... jenta mi er 4mnd jaffal å det er gratis enda...

Skrevet

er karnsje på jordet her men mener at lege skal være gratis til barnet er 7 år.

Skrevet

Ok, så man betaler ikke egenandel heller?

Skrevet

Nei det gjør man ikke.. Det er helt gratis, så det er bare å løpe ned døra der;-)

Skrevet

Flott, det var det jeg ville høre:-) Takk for svar!!

Skrevet

På legevakta her sa de det var gratis fram til de var 12 år :o) Vet ikke om det er det samme hos legen da, men det var iallefall det på legevakta :o)

Skrevet

Jo, det er til de er 12.

Jeg trodde nemlig jeg glemte å betale når jeg var der med datteren min, og når jeg ringte ned for å si ifra sa de jeg ikke trengte betale før hun ble tolv:)

Skrevet

HELt garantert 12 år

Skrevet

Alle barn skal gå gratis til de er 12 år ja. Eneste man kan risikere for å betale er hvis det er utgifter i forbindelse med undersøkelsen som ikke dekkes av rikstrygdeverket.

Det samme gjelder jo voksne. Da må man gjerne betale mer enn vanlig egenandel eller betale selv om man har frikort.

Skrevet

Jeg ville ikke betalt for en legetime med babyen min nei. Mulig jeg kunne betalt med penger, men jeg tror du slipper å betale med noe som helst :)

Sorry, kunne ikke dy meg!

Skrevet

Gratis frem til barnet er 12 år faktisk! :) Det sa de hvertfall på legekontoret der vi har fastlege.

Skrevet

Lege er gratis frem til 12 år. Min datter går til Manuellterapaut (Fysioterapaut) pga en skjevhet i nakken, og tror du ikke at det også sannelig viste seg å være gratis frem til 12 år da, skikkelig bra:)

Skrevet

Det var gratis frem til 7 år lenge, men så ble det utvidet til å gjelde helt frem til 12 år for noen få år siden.

Argumentet for at det skal være gratis er at foreldrenes økonomiske kapasitet eller prioriteringer skal ikke hindre at barn kommer til lege (og får medisiner på blå resept, som også er uten egenandel like lenge). Dette er også grunnen til at svangerskapskontroller er helt gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...