Gå til innhold

Sjekke for allergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min store frykt er at sønnen vår skal utvikle allergi (siden jeg har endel selv). Jeg spurte legen (mens jeg enda var gravid) om når de kunne teste han for allergi, og han sa at de ikke gjorde det før de var 3 år. At fram til da bare behandlet de reaksjonen?

Synes det hørtes rart ut, men..? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, du finner et spm om dette lengre ned også.

Vi fikk mistanke da han var 2 mnd, og testet litt selv utfra reaksjonen på det jeg spiste og fant vel selv ut at han reagerte på melk, nøtter og egg. Han ble testet da han var 10 mnd hos barnelege med prikktest og utslaget var helt tydelig.

Bør uansett sjekkes før 15 mnd om du mistenker eggeallergi fordi MMR vaksinen er basert på det. Har du mistanke om allergi, ta det opp med legen og be evt om henvisning til barnelege.

Skrevet

Pediaterene ved sykehuset her vil helst ikke teste før barna er rundt 1 år. De mener det ikke er noe poeng før det. Det kan visst gi ganske unøyaktige svar. Min eldste ble sjekket rett før han var et år med prikktest og fikk ikke utslag på melk, men de mente fortsatt at han var allergisk mot melk. Da han var 3 viste det klart at han er allergisk mot melk. Min minste er enda for liten til å bli sjekket, men vi får se når hun også nærmer seg året...

Jeg vet ikke hva som er riktig eller ikke. Men jeg tror det råder mange teorier blandt legene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...