2 nøster Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Heisann... Sitter her lettere sjokkert , var på GU i dag og tok en innvendig UL bare for å sjekke at alt sto vel til..Jeg er 9+5 Og der var det to små ... to små bankende hjerter og armer som viftet.. Ikke er det tvillinger i noen av våres familier, og dette er mitt første svangerskap. Regner med at jeg må bruke litt tid på å fordøye dette. Det hjelper veldig å lese litt om hvor flott de fleste med tvillinger har det Er nok litt urolig for om jeg klarer denne utfordringen, det ble brått dobbelt så mye å tenke på..hehe Er det noen som kan berolige meg litt.(",) .?
oftebustat Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Hei! Satt du oppe i hele natt? Ser du har posta halv 4.... Jeg vet akkurat hvordan du har det, var mildt sagt sjokkert selv da jeg fikk beskjeden. Var vel 7 uker på vei da, og nå er jeg i uke 18. Og nå gleder jeg meg, synes det er kjempespennende. Var ikke dette jeg hadde forestilt meg, ville ha ett barn til. Nå får vi to til, og de er hjertelig velkomne! Det tar litt tid å bli venn med tanken, men så plutselig en dag er det greit og så går alt over til glede Hvor skal du føde? Masse lykke til
nå er vi fem Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Når det største sjokket gir seg er det veldig stas!! Dessuten får man mye positiv oppmerksomhet på alle kontrollene ved sykehuset, jordmor etc så man blir godt tatt vare på:-) Og min erfaring er at alle i familien og venner har tilbudt seg å hjelpe masse etc da de vet at det er et større behov for avlastning. De jeg kjenner eller har snakket med som har tvillinger understreker alltid det positive ved dette, så jeg er sikker på at vi har masse å glede oss til!! Ikke minst kan vi være veldig stolte a at kroppen har klart å bære frem to barn:-)) Kan fort bli litt emosjonell når man kjenner at begge to sparker i hver sin retning og man tenker at man faktisk har to babyer eller et søskenpar i magen! Og selv om det er tungt å være gravid med to så er det for det meste preget av at man gleder seg til å treffe de små:-)) Lykke til videre i svangerskapet
2 nøster Skrevet 20. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2007 Takk for svar, jenter.. Ble litt mer rolig nå. Og ja, jeg satt oppe ett par timer i natt, fikk liksom ikke sove LItt vanskelig med hundre ting i hodet.. Lurer jo på om jeg klarer dette, bære frem to barn og deretter full rulle hjemme Er vel mest amming og soving jeg tenker på da. Det tenkte jeg ikke på engang da jeg trodde det bare var en i magen min. Sant nok, så har hele famiien min og venner sagt de kommer til å stille opp! Søsteren min er jo helt i hundre! Og ho har to småtroll selv Jeg skal føde på Fredrikstad Sykehus, da jeg befinner meg i nærheten Plutselig må jeg tenke på fødsel og..haha...utrolig hva man skal begynne å bekymre seg over. Skal prøve å tenke masse positivt! Men skjønner at jeg er på ukjent grunn her...Mye å glede seg til fremover har jeg skjønt Hvor i landet er dere bosatt da??
nå er vi fem Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Hi, hi - da skal alle vi som har svart på dette innlegget føde i Fredrikstad:-)) Når har du termin da?
2 nøster Skrevet 20. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2007 Haha....så morro da!!! Hadde egentlig termin 20 juni, men da blir det vel ett par uker før. Begynnelsen av juni en gang... Dere da;) Så morro at alle skal på samme sted!!
oftebustat Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 Så snodig at du også skal føde i Fredrikstad:) Jeg bor i Saltnes, mellom Fredrikstad og Moss, og skal også føde i Fredrikstad.Skal på ul på sykehuset om en uke for å fastsette termin, men skal etter alt å dømme være i uke 18 nå. Kjempestoooor mage, he he!!!
oftebustat Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Kanskje vi får til å treffes en gang også...? Det hadde vært hyggelig. Føles litt "ensomt" å være gravid med to, ingen andre jeg kjenner som har vært det og jeg tror det må oppleves for å kunne forklares:)
2 nøster Skrevet 20. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. november 2007 Jaggu, stor mage? Har litt problemer med å forestille megselv med stor mage så tidlig..hehe...brått så sitter jeg der vel Ett treff burde vel kunne ordnes, bare denne kvalmen går over og formen blir bedre. Kan jo satse på å treffes i Fr.stad etterhvert. Jeg bor i Halden, Østfold er jo så sentralt Noen flere her ute?
lykkex3 Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 Gratulerer! Nå har du mye å glede deg til. Det er en tøff beskje å få. Det vet jeg alt om. En blanding av sjokk og glede.Har ei på tre fra før og fikk tvillinger for 9 mnd.siden. Det er endel utfordringer som møter deg nå. Men det handler bare om å omstille seg. Rutiner og klare grenser er nøkkelord. Har kjempe mye glede av tvillingene. Var nøye med å starte med faste leggerutiner tidlig.Kveldene alene på sofaen med mannen er viktig. Da kan man hente seg inn til neste dag. Dagene går jevnt,men vi koser oss. Nå ligger tvillingene på gulver og leker. De har hverandre. Det er unikt. Det er hellt fantastisk at det går ann å få to på en gang. Men husk dette, vær flink til å spørre om hjelp når du trenger litt søvn o.l. Det er ingen som forventer at du skal ta alt alene, supermamman benyttere seg også av omgivelsene(: Lykke til!
2 nøster Skrevet 20. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. november 2007 Super tilbakemelding! Takk skal du ha Lykkex3! Nå gledere jeg meg litt ...hehe Skjønner at jeg er veldig heldig og skal få være med på noe enormt!
nå er vi fem Skrevet 20. november 2007 #12 Skrevet 20. november 2007 Jeg har termin 18 mars og er 24 uker nå. Hadde jo vært fint med en treff når formen din begynner å bedre seg:-)) Vi får holde kontakten her inne også! Godt at det positive begynner å ta over for sjokket allerede!
Mary&baby Skrevet 22. november 2007 #13 Skrevet 22. november 2007 Hei, hei og gratulerer saa masse Veit kossen du har det. Fikk vite at vi skulle ha to bebiser i uke 9. Lo i to dager for saa aa grine i to uker. Var mye kvalm og kasta opp hver eneste dag, heldags kvalme !! Har en liten gutt paa 15 maaneder og min familie bor i Bergen mens jeg bor paa den andre siden av verden, Australia. Var mye bekymra i begynnelsen ang lite familie stotte og hvordan jeg skulle kunne ta meg av min lille gutt i tilegg til tvillingene. Naa er jeg i uke 18 (kvalmen forsvant i uke 13) og er bare saa stolt over aa skulle bli tvillingmamma. Vi er bare saa heldige!!! Har bestemt meg for at saa lenge man har god innstilling og ikkje er redd for aa sporre om hjelp i fra familie (min manns familie) og venner, saa skal det gaa bra. Lykke til. Gleder meg til aa hore ifra deg igjen her inne
nr.4 på vei Skrevet 22. november 2007 #14 Skrevet 22. november 2007 hei hei,.. jeg bor i Trøgstad og venter 2 gutter i mars. Har termin 2 april, men regner med at de kommer før det. Har forresten hytte på Oven... så du som er fra Saltnes vet jo hvor det er;) !? Jeg skal ikke føde på Fredrikstad da, er lettere å kjøre til A-hus for min del. Syns det er godt å lese om alle her. Hjelper litt at det er flere i samme situasjon. Blir en spennende tid fremover. Jeg går hjemme og steller, men det er ikke mye jeg får gjort. I dag tenkte jeg at jeg skulle male barnerommet, så det er klart. Har en gutt på 4 fra før, som er hjemme fra bhg i dag pga. magevondt. Vil ikke ha noe omgangssyke her nå. det orker jeg ikke. Han må holde meg for nesa hvis jeg skal tørke han etter han har vært på do;) truskete mamma... hihi Moro å lese om alle sammen med tvillinger, gleder meg til å følge dere tiden fremover...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå