Gå til innhold

Lurer.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som skal ha tvillinger som har tvillinger i slekta?? F.eks deg selv eller samboer, eller noe ellers i nær slekt??

Kjæresten min er tvilling, å jeg ønsker meg det så masse,

Håper på svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder arv å tvillinger, så følger det kun mor. Har ingenting å si at mannen er tvilling eller har tvillinger i slekta.

Også bør man ikke ønske seg tvillinger, det er et risikosvangerskap og fødsel.

Skrevet

Ingen tvillinger i slekta her. Som nevnt er det bare mors side som har noe å si. Fedre kan bare overføre eventuell arvelighet til sine døtre.

Selv om det kan se koselig ut med tvillinger, ville ikke jeg ønsket meg det (selv om jeg har to nydelige små nå). Det er utrolig mye tøffere graviditet og med større risiko. I tillegg kan man selvsagt også få det tøffere etter de er født.

Skrevet

mormoren min var tvilling.. så har hoppet over noen ledd..

broren min har ikke fått det.. og han har både mormor og far som er det.. har også hørt at det følger jentene..

Skrevet

Det er nok bare mors side som har noe å si.

Det er tøfft å ha fler enn en i magen, det er vel derfor vi er så hyggelig mot hverandre her inne:-)) Vi trenger støtte og oppmuntring, da to og tre i magen er mye tyngre enn et vanlig svangerskap.

Skrevet

Hei

Jeg er 18 veker paa vei med to bebiser i magen. Min far er tvilling, saa jeg har mest sannsynlig "arvet" det fra han. Som sagt har det ingen ting aa si om din mann er tvilling eller har tvillinger i slekta.

Enegga tvillinger er helt random, har altsaa ingen ting med arv aa gjore. Er bare eit egg som deler seg i to, noe som skjer veldig sjelden. Arv har med toeggede aa gjore, altsaa at du avgir to egg ved egglosning. Derfor har det jo ingen ting med din mann aa gjore.

Er som sagt 18 veker paa vei og er ganske saa stor og har allerede en del plager med baade rygg og annet. Mye lettere med mitt forste svangerskap da jeg bare bar paa en. Men naar det er sagt er jeg veldig stolt over tvilling magen min og kunne ikke tenkt meg noko anna. Det er forovrig sant at det er mye mer risiko med tvillinger.

Lykke til med provingen av tvillinger.

Skrevet

Jeg lurte på sånn ca hvor ofte det skjer at man får tvillinger, min oldemor fikk tvillingdøtre.

mammaen min spøkte fælt at jeg ventet to, men det gjorde jeg heldigvis ikke (blir alenemor).

har hørt at det er hver 3 generasjon, kan det stemme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...