Jente73_tvillinger Skrevet 19. november 2007 #1 Del Skrevet 19. november 2007 Heisann, Tenkte jeg skulle høre med dere som allerede har fått barna, eller som har barn fra før. Jeg husker en rapport fra ifjor sommer som ga klar beskjed om at helsevesenet burde ta prøver av barnas håndbak, og ikke under fotsålen. Undersøkelser utført har vist at det er VELDIG smertefullt for de små babyene når man stikker dem under hælen, men tok de fra håndbaken slo anslo de smertene til å halveres. Men, så leser jeg Rakri sitt innlegg hvor hun skriver at barna nå nesten er ihjelstukket under foten - hvorfor forsetter helsevesenet med å stikke dem der når de vet hvor smertefullt det er for dem? Jeg har iallefall tenkt å gi klar beskjed neste gang at om de skal ta blod fra mine barn så får de glemme hele fotsålen og klare seg med håndbaken - stakkars små...! Noen andre med erfaringer fra dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10952112-ang-blodpr%C3%B8ver-av-nyf%C3%B8dte/
Moppie Skrevet 19. november 2007 #2 Del Skrevet 19. november 2007 Hei jente73_tvillinger.. Tusen takk for koselig innlegg på hva jeg skrev om hvordan det er å ha tvillinger.. Vi har jo erfart dette med blodprøvene og kan svare deg.. Jeg vet at det er forskjellig praksis fra sykehus til sykehus. Jeg fødte på Riksen og der var de råproffe på å ta blodprøver. Jentene ble tatt blodprøver av hver dag, to ganger om dagen i 9 dager, og jeg tror Amanda reagerte kun en gang med å beg å gråte, Ellers gikk det veldig fint uten gråt. De smurte vaselin på hælen til jentene for at blodet skulle samle seg i en dråpe, slik at de slapp å klemme så fælt etter blod. Sekundet før de stakk fikk jentene litt sukkervann i munnen slik at de ble konsentrert om noe annet. Det funket, de smattet og glemte alt annet. Jeg tror de som hadde det vært under disse blodprøvetakningene var Marco og meg.. Jentene ble litt blå på hælen etter alle stikkene men de hadde de ikke vondt. Håper tipsene var til hjelp. Det med vasellinen hadde jeg aldri hørt og syntes det var kjempelurt. Lykke til... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10952112-ang-blodpr%C3%B8ver-av-nyf%C3%B8dte/#findComment-10953773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå