Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #1 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg ønsker å vite kjønn eller ikke ved ul. Kan noen ramse opp gode grunner for både å vite og å ikke vite? Har noen erfaring med begge deler? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10952091-skalskal-ikke-vite-kj%C3%B8nn-p%C3%A5-ul/
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #2 Del Skrevet 19. november 2007 Vi har valgt å ikke vite hvilket kjønn det er fordi vi vil ha den spenningen! Det er lett å falle for fristelsen å få vite det så tidlig, men det blir jo så mye mer med fødselen når man også får vite kjønnet! Hører det for meg at de sier "det ble en gutt/jente"! Gleder meg ekstra mye til det! Litt morsomt at folk i rundt går og lurer også.. Jeg grubler en del på det selv, og kunne mange ganger tenkt meg å vite det, spesielt når jeg skal handle!;)Men det er ingen god grunn til å vite det føler jeg. Er egentlig bare en fordel å ikke handle bare i blått eller rosa også, for nå handler jeg bare nøytrale ting og da har jeg det til neste unge også, uansett hvilket kjønn det blir. Vi tenker også på navn til begge kjønn, så det er heller ikke noe problem! Er du usikker, som jeg var, så hør hva partneren vil. Jeg falt litt etter det, og kjente innerst inn at det jeg også ville, selv om jeg var meget nyskjerrig! Partneren min var den som var mest sikker på at han ikke ville vite det, og han sa at han bare tenker på når han skal gi beskjed til familien, etter fødselen er over, hvor mye morsommere det blir å kunne fortelle f.eks. "det ble ei jente", istedet for "nå er hun kommet til", hvis vi hadde visst d da.. Men bevares, det er jo mye spenning uansett, selv om man vet kjønnet også da. Noe du kan gjøre er jo å be jordmoren/legen om å skrive kjønnet på en lappe og evt. se på den senere om du finner ut at du vil vite det da..Men det er kanskje dumt å ha den fristelsen liggende? Det er noen venner av meg som ville vite det, men som de ikke klarte å se det til. De sa at i ettertid var de så glade for det, siden de fikk den spenningen rundt det! Jeg tror det hele kommer til; vil du og klarer du å vente?? Lykke til på ultralyd!! - Trine - Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10952091-skalskal-ikke-vite-kj%C3%B8nn-p%C3%A5-ul/#findComment-10954231
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå