Gå til innhold

keisersnitt igjen????

Mamma`n til gullgutt:-)

Anbefalte innlegg

Tok keisersnitt da sønnen min ble født i april i år pga svak hjertelyd og satt fast. Nå er jeg gravid igjen,å lurer på om jeg tørr la det gå ut over barnet en gang til.... nHar lyst å prøve å født normalt en gang til, men er redd det blir som sist...

Noen meninger om dette????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10952083-keisersnitt-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen mulighet for at du kan få tatt mål av bekkenet ditt og ekstra ultralyder av babyen din slik at de kan se hva som gikk galt sist? Jeg ville ha bedt om en samtale på fødepoliklinikken for å snakke med jordmor og lege slik at du kan få avklart dette. Hvis du virkelig ønsker ks, tror jeg sikkert du kan få det, men da må du være veldig bestemt på at det er dette du ønsker, og ikke vike i fra standpunktet ditt. Kanskje du kan få en samtale først, og deretter tenke litt over hva du egentlig vil selv?

Jeg har samme erfaringer som deg. Babyen min satt fast og ville ikke ut. Det ble derfor bestemt hastesnitt. Jeg var kjempe dårlig etterpå pga infeksjon og lå lenge på barsel med store smerter. Denne gangen ville jeg ha planlagt ks pga fødselsangst, og fikk det innvilget uten problemer. De så i papirene mine fra forrige gang at jeg hadde en dårlig fødselsopplevelse og sa at de ønsket å gi meg en bedre fødselsopplevelse denne gangen. Synes jeg fikk mye støtte og empati på disse samtalene. Dette var på SUS i Stavanger.

Ønsker deg lykke til!

• 3 måneder senere...

Hei! Endelig fant jeg et innlegg med en historie lik min:)

Vårt første barn ble også forløst med hastesnitt pga at han satt fast-han hadde på slutten av åpningsfasen dreid seg rundt til såkalt "stjernekikker" posisjon og satt bom fast når jeg endelig fikk pressrier etter 20 timers jobbing....!

Selv om jeg er liten (161 cm) og smal (52 kg normalt) var det aldri,verken før eller etter fødsel, snakk om at det skyldtes smalt bekken eller at det hadde noe med min kropp å gjøre.

Alt i alt synes jeg at det ble en fin fødselsopplevelse og jeg kom meg skammelg raskt etterpå,så selve ks-opplevelsen er jeg ikke redd for å måtte gjenta.

Føler i grunn at jeg fikk litt "i pose og sekk" med første fødsel ettersom jeg gikk til full åpning og begynnende pressveer uten epidural.

Nå er jeg gravid med nr.2 som er ventet til sensommeren,når nr.1 er drøye tre år gammel.

Jeg er likevel veldig redd for at det skal gå "galt" igjen,fordi jeg så inderlig gjerne vil oppleve hvordan det er å presse barnet mitt ut og fullføre en naturlig fødsel.

Vi tenker nok litt forskjellig,for jeg vil absolutt ikke ha et nytt ks,med mindre det blir av tvang.

Vet ikke om dette er til noe hjelp for deg....

Hadde vært fint med svar fra noen som har gjennomført vellykkede vaginale fødsler etter haste-ks!!!!PLEASE ANYONE???

Det ville jo være til oppmuntring for oss begge,eller hva?;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...