Gå til innhold

Noen som har blitt gravide på egenhånd med tette eggledere??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alternativ medisin kan av og til hjelpe dere som har forskjellige vansker med naturlig befruktning. Det er noe jeg vil råde de fleste å prøve før og samtidig med IVF. Vet ikke om hvordan det er mulig ved tette EGGledere, Men dete er verdt å høre og prøve.

Mulig det kommer annpå årsak til tette eggledere.

Mine er potte tett pga aderanser etter operasjoner så umulig for meg uten ivf!

Er det tett så er det tett desværre. Har hørt noen har fått åpnet eggledere da v operasjon i "gamle dager". Vet det gjøres lite nå, men du kan jo høre om det?

Hei,

Håper det er greit for meg å svare selv om jeg ikke hører til her inne. Jeg titter innom i ny og ne da jeg kjenner igjen noen navn her inne fra "bli gravid" sidene da jeg prøvde å bli gravid med førstemann..

Storesøsteren til en venninne av meg fikk beskjed om at hun hadde tette eggledere. De hadde prøvd i 5 år da de begynte med assistert befruktning. Hun hadde da 3 mislykkede forsøk. Hun dro til Danmark til en privat klinikk og åpnet egglederne, og ble gravid på 1. forsøk etter operasjonen. Fødte en nydelig jente, og ble gravid igjen da jenta var rundt 6 mnd. ¨Så nå har de 2 nydelige jenter, begge på første forsøk, etter 5 år med intens prøving og 3 mislykkede forsøk..

Lykke til!

Annonse

Jeg spurte legen om vi kunne åpne dem, men det ville han ikke. Han mente jeg kunne skade dem mer en at jeg kunne lykkes.. han mente jeg hadde så store sjanser på å bli gravid med ivf.. har hatt 3 forsøk, 2 gravide.. men nå skal jeg prøve fotsone og div alternativt. alt skal prøves..

vil såååååå lykkes og få oppleve å bli mamma :o)) gir meg ikke...

Jeg har og tette eggledere.Har vært gjennom et mislykka ivf, og er nå ruger igjen på et perfekt egg.

Etter lapen fikk jeg beskjed av legen som opererte meg at jeg ikke kunne bli gravid uten hjelp av ivf. Men da vi var på forsamtalen i Haugesund, sa legen der at det var en viss mulighet for at vi kunne lykkes på egenhånd. Dette begrunnet han med at under operasjonen kunne egglederene endre seg. Jeg vet at under operasjonen var egglederene helt tette, ingen væske rant gjennom. Den ene er litt fortykket.Dersom vi ikke lykkes denne gangen vil de vurdere å fjerne denne egglederen da de er redde for at den væsker og kan forsure miljøet i livmoren og dermed gjøre det vanskelig for et egg å feste seg..Hittil har de ikke sett noe lekkasje på ul, men den kunne samle seg opp og komme ut med jevne mellomrom.Har noen av dere fjerna en eller begge egglederne?

Koseputa.

Jeg er og i haugesund.

Har også væske(mye) i eggleder. Etter 2 innsettinger med såkalte perfekte embryo ville de fjærne egglederne pga denne væsken.

Tok så lap operasjonen og tettet igjen eggledere inn til livmor. De klarte ikke å fjærne den helt da jeg har masse aderanser pga tidligere 3 buk operasjoner. det ble en såkalt sterilisering istedet.

Jeg ble gravid på fryse forsøket i naturlig syklus måneden etterpå.

Er ikke i tvil om at lap.operasjonen hjalp!! Råder deg til å gjøre det.

Tullemor,.

Har de sjekket om du har væske i egglederne dine?da ser de at de er fortykket. Med dette har man små sjanger for graviditet pga væsken er toxisk for et embryo og det vil ikke feste seg. vet mange med tette eggledere har ofte væske i dem.(jeg hadde også det)Sjekke dette. I såfall om du har det så er det bare en løsning:Fjærne dem for så å gå for nye forsøk.

ble først gravid med ivf etter at jeg gjorde noe med dette.(sterilisering)

Hvordan sjekker de om det er væske i egglederne? Når de vet at vi har tette eggleder, hvorfor sjekker de ikke bare om det er væske i de med en gang da i stedet for å sende oss gjennom forsøk for å se om det funker først? Vet vi at det er væske der, så kan vi i alle fall velge selv om vi vil prøve først eller gå for fjerning med en gang!

Annonse

De sa til meg at de ikke kunne se noe væske på ul ihvertfall, men det må da finnes andre måter å sjekke dette på???Legen sa jo at væsken kunne samle seg opp for så å tømmes..

Stiller virkelig store spørsmåltegn med at de ikke utreder oss skikkelig for sånne ting når de vet at dette er ugunstig ift.å få egget til å feste seg.

Kjenner jeg blir virkelig rasende, tenk å sende oss gjennom dette helvete dersom en operasjon kunne bedre sjansene...

Kjenner jeg mister litt troen på dette forsøket mitt nå....

Kan man få noen tegn på lekkasje fra eggleder, mye utflod eller noe??

Hei Koseputa

Du kan ikke merke noe om du har en sånn "cyste" på egglederen.. Legen skal kunne være i stand t å se d når han undersøker deg med ultralyd. MEN tror mange av legene ikke henger seg opp i d dersom cysten ikke er nokså stor. Gikk mange år med en slik en, jeg, før d endelig var en lege som gjorde meg oppmerksom på dette, og mente jeg burde fjerne den! Dette skal visstnok ha forbedret sjansene mine med 10 %, noe som jo er ganske mye i en slik situasjon.

Lykke til!

Takk for opplysningene lillemaja.

Blir bare litt frustrert av og til, mange ganger føler jeg at legene bare kjører på med den enkleste og beste løsningen uten å utrede noe særlig videre på årsakene. Hører så mange eksempler her om folk som må være sin egen lege, og kreve selv videre utredning.

Er det som en vanlig cyste man da her på egglederen?

De fjernet en cyste på meg denne gangen, men den lå på eggstoken.

Hvor er du i denne prosessen?

Lykke til!!

Swhenneke (skrives ikke sånn, men :-) ), legen, forklarte d som en cyste, men er ikke sikker på at d egentlig er d. Var nok en måte å forklare på, sånn at jeg skulle forstå d :-) Iallefall er d en stor utposning på egglederen som inneholder væske som vil være giftig for et eventuelt befrukta egg. Dette fordi d alltid vil lekke væske ut i livmora fra denne "cysten", som vil ødelegge sjansene for at et egg vil feste seg.

Jeg har vært VELDIG heldig. Fikk en datter vha IVF i 2005, på tross av denne cysten! Nå er jeg igang med søskenforsøk. Hadde et forsøk i vår, og skulle så ha et fryseforsøk i juni. D var da han bestemte seg for at jeg måtte operere vekk den ene egglederen. Ble forøvrig ikke noe av fryseforsøket, da egget ikke overlevde. Fikk satt inn 2 egg nå på onsdag, og skal teste 4.12. Kjenner at jeg er litt optimist denne gangen pga av operasjonen jeg hadde i september. MEN, for første gang hadde jeg dårlig befruktningsresultat (kun 2 av 12 - uforklarlig, sa de :-( ), så jeg burde vel egentlig være realist :-)

Hva med deg? Hvor står du i prosessen?

Jeg har merket at det har lekket noe før lap. opr. ja. Som rennende hvitt utflod.Skikkelig rennende altså. Som regel ser de dette på ul også v at egglederne er fortykket. Hadde et forsøk i porsgrunn først og der nevnte de ikke væske i eggleder i det hele tatt. Glad jeg bytta til haugesund hvor de tydeligvis tar dette på alvor.

Det var swennicke som opererte meg.

Jeg har to barn ved IVF, pga to tette eggledere. Vi trodde jo vi var sikre og hadde egentlig ikke tenkt oss flere barn, men plutselig i sommer så ble jeg gravid på naturmetoden. Etter det første sjokket var vi bare glade for det, men bør kanskje tenke på prevansjon i fremtiden. Vi har ikke brukt prevangsjon på snart 8 år og ingenting har hendt den tiden - før plutselig nå.

Så muligheten er der, men jeg ville ikke satse på det, da kan man vel lett bli skuffet.

Takk hehe.. ja jeg har et lite håp jeg også hver eneste mnd selv om jeg sier til meg selv at jeg sikkert aldri får oppleve å bli mor.. har jo prøvd i 11 år.. 3 ivf forsøk.. men jeg GIR MEG FAAN IKKE hehe..

Masse lykke til, og jeg ble sulten når jeg så nicket ditt hehe..

Ja veldig bra tråd dette Tullemor1:)

Vi ligger helt likt i løypa da lillemaja, jeg fikk satt inn et egg på onsdag:)

Har vært gjennom et forsøk før i august.

Fikk ut veldig få egg denne gangen, til tross for at de økte sprøytedosen, så var kjempeskuffa. Men så visste det seg at alle de 4 eggene ble befrukta, fikk t.o.m 3 på frys, så ble kjempeglad for det.

Ser at du fikk inn to egg, jeg hadde og veldig lyst til å spørre om det, men trodde de var veldig strenge på det?

Hei koseputa

Den aller første gangen vi var i hg.sund i 2004, så fikk jeg satt inn kun ett egg, etter d har jeg alltid fått satt inn 2 (etter et sterkt ønske fra oss). Jeg har jo begynt å dra på åra, så d er vel årsaken til at de har gitt etter for mine ønsker ;-) Jeg er av den overbevisning om at d er nokså små sjanser for at et egg skal feste seg, så d er alltid bedre å doble sjansene ved å få satt inn 2. Liten sansynlighet for at d skulle bli tvillinger, iallfall i min kropp :-0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...