Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 8 uker på vei og er veldig kvalm. Har vært på jobb til nå, men kjenner jeg er sliten og kvalm. Har på en måte ikke lyst å sykemelde meg. Er jo ikke syk ,bare gravid. Men jeg er veldig sliten og kvalm. Merker at jeg går litt på halv maskin på jobb, og ettermiddagen tilbringes på sofan. Jobber i barnehage så det er ikke så lett å ta det med ro heller. Har en datter på 3.5år her hjemme, som også krever sitt.

Hva ville dere gjort? Sykemeldt dere elller tenkt at der er for en stund og pressa dere den stunden?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10951504-sykemeldte-i-uke-8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg er nå 8 uker + 4 dg. Jeg har vært sykmld en uke allrede. Ante ikke at det gikk ann å bli sååå kvalm og sååå sliten. Jeg er helt ødelagt. Har også en datter på 2,5 år fra før (vår ikke så kvalm med henne).

Jeg måtte be legen om sykmld. Fikk det uten spm engang. Jeg hadde rett og slett ikke klart å jobbe nå.

Ikke ha dårlig samvittighet. At du ikke klarer å yte max går jo også utover barna i bhg. Bedre at de får inn en vikar som kan stå på til du har fått igjen energien.

Jeg gleder meg selv noe vannvittig til dette er over.

Det jeg synes er værst er at jeg ikke orker å gjøre noen sammen med datteren min..

Håper det gir seg for deg snart! Ring legen din du!

Jeg er 7+4 og har vært sykemeldt en uke allerede pga kvalmen. Kom meg gjennom den første uka med kvalme men da var det stopp. Har en sønn på 4 hjemme som har liten glede av sin mor om dagen. Ingen skam å sykemelde seg. Viktig å ta vare på seg selv nå :o) Lykke til!!!

For meg startet det i uke 7. Jeg presset meg på jobb, men fikk ikke gjort mye nyttig der... Var helt utstlitt etter jobb. I uke 8 ble jeg 50% sykmeldt, og nå i uke 9 er jeg 100% sykmeldt.

Er konstant kvalm, ligger helt slått ut på sofaen. Håper virkelig dette går over snart. Dette er mitt første svangerskap, og jeg var absolutt ikke forberedt på at jeg kunne bli så dårlig!!

Heisann.

Ble sykemeldt i dag. er akkurat 8 uker.

Det gikk bare ikke lengre.

Legen sa jeg måtte bare ringe så skulle han fornye sykemeldingen.

Jordmor sa at jeg burde ihvertfall være sykemeldt til 12 uker var gått. Og selv om jeg ble bedre av å gå hjemme og ta det med ro, var det ikke dermed sagt at jeg skulle tilbake på jobb med en gang.

Jeg måtte tenke på meg selv, ikke på jobben.

:-)

Annonse

Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for at du er sykemeldt. Jeg fikk en gang høre av en kollega at det var helt uholdbart med alle disse som sykemeldte seg når de var gravid, de var jo tross alt ikke syke, men hun ante virkelig ikke hva hun snakker om! Det aller, aller, aller viktigste er jo at barnet har det bra, og for at barnet skal ha det bra, må også mor ha det bra, så bare ta det helt med ro, vær sykemeldt og nyt det (om mulig)!!

Goft å høre at det ikke bare er meg. Føler meg så dum... er 8 uker nå og sa det til sjefen i dag.... Håper kvalmen gir seg snart. Det værste hos meg er at jeg har så vanvittig lavt blodtrykk....Er svimmel hele tiden. Ikke bra å kjøre bil til jobb. Har også ei lita på 2 år som tar energi, så ikke lett dette:)

jeg er 11+4 i dag, og har vert sykemeldt siken uke 6, da jeg spydde og var kvalm og sliten hele dagen... det er vikti å ta vare på seg selv nå når man er så dårli, det sa legen til meg, så jeg fikk sykemelding med en gang, nå er jeg aktivt sykemeldt,sluttet å spy på fredag!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...