Gå til innhold

noe som hjelper mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 8 uker på vei og er kvalm hele dagen. Er liksom ingen mat som frister, men jeg spiser tørt havre-knekkebrød. Nam nam:)

Er det noen andre som har noe erfarng med noe mat som hjelper mot kvalmen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med mat som hjelper mot kvalme, men jeg fikk akupunktur for svangerskapskvalme. Akupunktøren ga meg også homeopatisk medisin (vet ikke hva det heter). Disse to tingene har i allefall hjulpet meg- HELDIGVIS!! Er ikke kvalm lengere og lever tilnærmet normalt nå :-)

Skrevet

Du får noe som heter Postafen av legen hvis du ber om dette. Det er det samme som reisesyketabletter som også kan kjøpes reseptfritt.

Jeg har fått dette av legen selv, men er skeptisk til å spise tabletter når jeg er gravid. Skal visst ikke være farlig, men jeg har ikke bestemt meg enda. Men det er pyton å være kvalm...

Ellers kan du kjøpe sånn armebånd på apoteket som skal hjelpe. Gjorde ikke noe for meg.

Ellers er det veldig godt med tørr kjeks, og ikke minst cola.. Da får man rapet skikkelig.. Hehe, jeg raper som et voksent mannfolk om dagen.. *rødme*

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Det jeg spiser om dagen er knekkebrød med hvitost og tomater. Grønne epler er godt og speilegg :-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Og cola gir meg halsbrann....

Skrevet

Ingefærrot skal jo hjelpe mot kvalme. Hva med å koke en kopp te laget av skrellede skiver ingefærrot og sitronskall (la trekke og fyll på med passe sukker)..... det hjalp meg i første svangerskap. Hjelper forresten fantastisk mot forkjølelse også :o)

Skrevet

Eg har kjøpt sånne "kvalme-armbånd" på helsekost-butikk og det har hjelpt. Ikkje kver gang men.. noen ganga føle eg det slippe litt etter å ha fått på bånda :)

Skrevet

Ingefaer, f.eks. i form a te, noeytrale/salte kjeks er et must, knekkebroed og det viktigste er kanskje aa spise litt smaatt hele tiden. Ikke la det gaa mer enn noen timer mellom maaltidene. Jeg har ogsaa hoert at det aa faa i seg nok vann kan hjelpe, altsaa mye mer enn det man bruker aa drikke. Men ikke styrtdrikk, da blir du bare kvalm, hehe.

Skrevet

Regner med at du tar folat...men har du sjekket om jernnivået ditt er lavt...kan bli kvalm og dårlig av å ha lite jern og det trenger kroppen mye av i begynnelsen av svangerskapet og slutten...

Skrevet

SeaBannds hjalp meg i starten, men ikke da kvalmen tok helt av i uke 7....

Nå har jeg vært kvalm noen uker og lært noen triks som funker for meg.. Er fortsatt kvalm, men unngår å spy og de verste kvalmeannfallene...

Prøvde å lage meg ingefærte, av fersk ingefær, det endte opp med en tur på dassen og spying.... Klarer det ikke!

Men i går hadde jeg en god dag, var ute og spiste sushi, det var godt for kvalmen, og ingefær dyppet i soya gikk an å spise, men hjalp ikke på kvalmen min da:(

Litt sure røde eller grønne epler funker bra! Spiser et halvt om gangen, og skreller av skallet!

Wasa har noen små runde knekkebrødkjeks, de hjelper på mårran!

Spis et par før du står opp, så unngår du masse spetakkel:)

Ellers er sure drops og annet surt godteri godt å snaske på utpå kvelden godt! Forebygger mye!

Når jeg får brekninger må jeg bare legge meg nedpå med hodet høyt og slappe HELT av, da går det over! Ingenting mat hjelper på det, da spyr jeg bare!

Det var i allefall noen råd, håper det kan hjelpe på... Men erfaringsmessig er det forskjellige ting som hjelper på forskjellige folk!

En annen ting som hjelper på tilværelsen nå, er å bare kutte ut dålig samvittighet for det man ikke klarer å gjøre!

Det har jeg gjort nå, og vips så går dagen litt lettere!! Ligge å lese ei bok anbefales, da ken man til og med glemme at man er kvalm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...