Gå til innhold

til elisabeth'77

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! :)

Grunnen til at jeg er så angasjert i andres abortvalg er fordi dette er et tema som generelt intresserer meg. Jeg er jo mest aktiv i "bli gravid" da det er der jeg "hører hjemme". Og hvis du sjekker ut der, så er jeg mer angasjert i å hjelpe andre med temaer som temping og ting som angår det å prøve å bli gravid.

Jeg syntes det var litt rart å bli kalt abortmotstaner, da jeg er veldig angasjert i selvbestemt abort, og syntes at loven om selvbestemt abort ikke er god nok, jeg mener at helsepersjonell ikke burde ha lov til å diskriminere de som velger å ta abort ved å kunne velge bort de pasientene, av såkalt "samvittighetshensyn". Hvis du er oppdatert på kampen mot selvbestemt abort, så vet du sikkert at akkurat dette temaet splittet kvinnebevegelsen som hadde kjempet for at loven ble vedtatt. Som du sikkert har skjønt har jeg sterke meninger, og jeg mener at loven om selvbestemt abort ikke er fullstendig før denne diskrimineringen av pasientene er fjernet. Jeg mener at det står i sterk kontrast mot grunnreglene for god pasientbehandling.

Men nok om det! :) Håper i hvert fall at jeg ikke får på meg stempelet som abortmotstander noe mer. (Spes siden det gir meg sterke assisjoner til galskapen som Børre Knudsen og Ludvig Nessa driver på med!)

Men som du sier, så prøver jeg å påvirke mange her inne. Jeg prøver faktisk å holde litt tilbake også, men jeg blir så veldig, veldig fortvilet når jeg leser om kvinner somhar tenkt å ta abort fordi noen andre vil det! Da kjenner jeg fakisk på kroppen at jeg blir bekymret, selv om dette faktisk ikke er mennesker jeg kjenner. Jeg har tatt abort selv, det gikk for såvidt bra, bortsett fra at jeg så fosteret, det er det eneste jeg "sliter" med. Men jeg vet nå at jeg gjorde det riktige valget, men det var kun fordi jeg var helt sikker på at det var det jeg ville, og ingen andre fikk ta den avgjørelsen. Faren ønsket faktisk at jeg skulle beholde barnet, så det har slitt litt på savittigeten også da. Men er som sagt veldig komfortabel med valget jeg gjorde nå.

Jeg tror at de som skrive innlegg her inne er intressert i andre sine synspunkt på deres situasjon, derfor svarer jeg på dem -og det syntes jeg er riktig.

Elisabeth'77, 12pp------> Skulle virkelig ønske det var flere så opplyste damer som du her inne,det gleder meg å "møte" en så reflektert dame som du..Blir mange ganger helt ifra meg hvordan folk "behandler" folk skriftlig.Bort med folkeskikken å frem med hets å stygge ord!!

Synes virkelig du går frem som et godt eksempel om hvordan man kan "diskutere" her inne på en skikkelig måte!!!!

Skulle virkelig ønske det var flere her inne som deg!!!!

Annonse

Jeg har tatt abort 2 ganger, vanskelig valg begge gangene. Den gangen søkte jeg etter noen som kunne si til meg, behold barnet du, det går bra, du er ressursterk, det er ikke dårlig gjort ovenfor de andre barna du har. Men alt jeg fikk var veldig mye støtte på at abort er best og du kan få barn senere med en du er sammen med etc.... Noen søker også støtte i å beholde, men tør ikke si det helt slik. Jeg turte ikke si ja jeg vil beholde, jeg sa istedet, jeg tenker jeg burde ta abort. Så husk det er ikke abortmotstand og si, du kan beholde barnet, du vil greie deg bra....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...