Gå til innhold

Svigers er aller verst...............

Anbefalte innlegg

Må bare få ut litt frustrasjon eg... Lese den som vil...

Eg og sambo gifter oss neste år, og vi skal ha et lite bryllup, maks 25 gjester. Vi skal ha selskapet på hotell, da vi syntes det kanskje var enklere for gjestene. Det blir 4 barn tilsammen som også blir gjester. Sambo har ei søster, og ho har igjen 2 barn på henholdsvis 6 og 4 år (neste år).

Saken er den at denne søstra mener at vi bør skaffe ho barnevakt til deres barn.. Vi sa at de kunne gå våken, eller at vi kan skaffe de et hotellrom nær der vi skal være, så de kan ofte gå å sjekke barna sine. Men de kunne ikke gå våken for de måtte være i seng til den og den tiden, og ville ikke at de skulle gå blant fulle folk. Og kunne ikkje ha de alene på et hotellrom... Og hotell kunne de ikke bo på, for det ble for dyrt... Så da vil de egentlig bo hos oss... Men eg vet ikke om jeg vil at de skal bo her hjemme, for det synes jeg er urettferdig mot resten av familien...

Og vi skal ikke ha et bryllup m mye fri alkohol, så der ser vi ikke noe problem... Men det var også et problem for henne, for da fikk ho ikke drikke så mye som ho ønsket...Uff..

Aller helst skulle ho nok ønsket at ho fikk bestemme alt ang. vårt bryllup, for alt det vi sier om bryllupet, er feil...

I går spurte sambo meg, om det gikk an å få en ny familie som viste respekt for hans ønsker og meninger...

Er vi rare som klager på dette, eller er det flere som har det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10950297-svigers-er-aller-verst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så ekstremt nei. Men får til stadighet høre at sånn og sånn ville jeg (visse personer i familien) gjort ditt og datt i hjemmet vårt eller med unga våre. At dem gjør noe helt annet selv i eget hjem og med sine unger det gjør ikke noe vist nok.

Stor klem til deg...

var det du som skulle ha brylluppet på Linne?

Det er deres bryllup, dere bestemmer. Det blir litt teit å være sur for hva andre vil ha på dagen sin.

Men ang barnevakt - hvis dere kjenner folk på stedet, så kanskje dere kan finne en barnevakt som de bateler selv da? Det hadde vel vært naturlig?

Og nei - jeg hadde ikke hatt noen boende hjemme hos meg i bryllupshelgen min.

Det er svigerinna de som er problemet forstår jeg?

Vel, de får vel en invitasjon? Også må de bare forholde seg til den! Reise hjem til seg selv eller bo på hotellet. Og barnevakt er det da vanlig at man skaffer selv spør du meg, men utover det er jeg enig med henne i at ungene ikke bør være på et hotellrom alene!

Har hun så store problemer med deres bryllup kan hun jo bare la være å komme....

Kjenner ingen her, utenom en... Og hun skal jeg spørre om å passe min egen datter...

Men de vil ha en barnevakt som kan bo der de skal være, og som kan ta seg av barna hele tiden :o(

Det er tross alt 8mnd til bryllupet, og når vi sier ifra nå at vi skal ha det på hotell, synes jeg at de bør begynne å spare litt da...

De er en familie som nesten ikke finner på noen ting, barna har knapt sett annet enn husets fire vegger. Denne dama tror hun vet alt, og alt hun vet er selvsagt riktig. Hun har alltid fått sydd puter under armene, og det merker vi veldig nå som vi planlegger et bryllup som er meningen skal være koselig for alle...

Og til deg ovenfor, nei er ikke meg som skal ha det på Linne...

Ja, det er svigerinna mi som er problemet, samt svigermor litt...

Ja, de får invitasjon. Men de bor på østlandet, og vi på vestlandet, så det er litt vanskelig å reise hjem til seg selv.. Derfor vi har lagt det til et hotell. De kjenner ingen her, men både jeg og sambo mener at om de har så stort problem med barnevakt eller det å la barna gå oppe til de sovne, så får de la de være igjen på østlandet mens svigerinna mi kommer over i bryllupet.

Men vi har sagt at vi kan ha en babycall på rommet da, og lære barna til hva de skal gjøre i de og de tilfellene... Eldste på 6 år har egen mobil, og våkner de er det jo bare til å ringe til en av foreldrene...

Har selv en nevø på snart 7 år, og fra bror min har eg ikke hørt et eneste pip om vårt valg... Han har til og med en jente på snart 1 år da...

Annonse

Det er ders bryllupp og det må andre bare respektere.

Nå har de jo fått vite i god tid hva opplegget blir, så da kan de jo velge å la være å dra.

Det virker noe sært at barna ikke for en gangs skyld kunne få være lenge oppe. Og hotellrom er da for søren ikke så dyrt. Dere får kanskje en god pris til deres gjester også?

Et alternativ er at de ordner seg losji på annet vis og tar med seg noen som kan være barnevakt, event lar barna være hjemme med barnevakt.

Men alt dette er dems problem å finne ut av og ikke ditt.

Lykke til med forberedelser!

skal dere bo på hotellet selv. hvorfor ikke se om du kan finne en barnevakt som kan være hjemme hos dere da. så kan hun hente de når de ikke skal være der.

Så får søstra di kose seg i ditt bryllup. Det er jo tygligvis det hun vil. Men det kom jo litt dumt ut....... det er jeg enig med deg i.

forstår godt at hun ikke ville at de skulle være alene på et hotelrom.

men du bestemmer. helt klart.

De er sære mennesker... De tror de har så mye sårligere råd enn alle andre, og at de vet best osv...

De kan ikke gjøre sånn eller sånn med sine barn, men forventer at vi skal gjøre sånn og sånn med vår datter, som er mye mindre... Da vår datter ble født, ringte de knapt å gratulerte, og da de tok kontakt var det første de spurte om, når vi kom på besøk til dem så de kunne få se jenta vår... Etter min mening, så burde de heller komme på besøk til oss enn vi til dem..

Svigerinna mi er fadder til jenta mi, men har kun sett henne 1 gang siden hun ble født, og det var når vi MÅTTE dra å besøke dem.. (Vi bodde da på sørlandet, og de på østlandet). En laaang reise for en baby...

Godt å høre at det er flere som er enig med oss...

Hmm.. blir amper på dine vegne!

Kan ikke svigerinna di enten ta med seg en barnevakt dit dere skal (som hun kjenner og som kjenner barna) eller dra alene?

Har aldri hørt at brudeparet noensinne har blir spurt om å skaffe barnevakt på vegne av gjester til bryllupet! Mener det er toppen av frekkhet å gjøre dette til et krav som dere skal ha stress med å ornde. Det krever nok tålmodighet å i det hele tatt arrangere et bryllup om ikke man må ordne slikt i tillegg. Syns mannen din bør snakke med søstra si om det jeg!

Vi skal selv bo på hotellet ja... Men jeg kjenner ingen her som kan sitte barnevakt... Selv ville jeg heller ikke sittet barnevakt for to fremmede barn. Jeg kjenner barna knapt selv.

Det er ikke min søster, det er svigerinna mi, altså sambo sin søster...

Hotellet ligge langt fra allmenn vei, så jeg vil med sikkerhet si at det ikkje vil skje dem noe om de hadde lagt alene på rommet, dessuten er det telefon på alle rom, og jenta kan tallene, så det er jo bare til å slå et tall så kommer hun til resepsjonen...

jeg er egentlig enig med deg og forstår deg. Men hadde det vært meg, så ville jeg prøvd å gjøre de til lags........

Vise hvor grei du faktisk er!!! Men hvis du blir mer irritert av det, så gjør som du først har bestemt deg for....

Håper dere får et flott bryllup!!!!!!! Misunnelig jeg. Blir nok aldri gift.

Annonse

Frekke menneske!

Du får invitere dem. Men fortelle dem at barnevakt får være deres problem. Enten tar de barnevakt med som kan passe ungene på hotelet, eller får de la barna være hjemme med barnevakt. Dette får bli deres problem.

Ellers forstår jeg godt at de ikke vil la barna være igjen på hotellet, eller at barna får være der når de voksne drikker alkohol. Barn og alkohol hører ikke sammen.

Dersom de verken har råd til hotell (de kan apsolutt spare når de er 8 måneder til) eller finner seg barnevakt, får de bare holde seg hjemme. Slike folk klarer en seg likevel uten. Si ting rett ut til dem.

Jeg skjønner dem på en måte godt for det er jammen ikke lett å kose seg i bryllup når det løper grinete trøtte barn rundt om kring og lager ståk. Og om de må reise fra østlandet til vestlandet for å bo på hotell og i tillegg ta med barnevakt til ungene sine og da også betale reise, opphold og lønn til denne barnevakten, så hadde jeg også synes det var urimelig dyrt.

Hvis de på død og liv ikke vil at barna skal være på østlandet den helgen, så hadde jeg gjort som følger- noe vi også gjorde da VI giftet oss- Vi hadde 1 barnevakt til vår sønn. I tillegg var det to andre barn der, og de var da 4 og 6 år. Vi ringte barnevakten vi hadde, og spurte om hun hadde en venninne som kunne tenke segog sitte barnevakt med henne den kvelden, så kunne de være sammen, alle ungene.

Det gikk kjempebra! Alle ungene lekte og koste seg hele ettermiddagen og kvelden, To av barna sov i vårt hus, mens den tredje ble båret sovende ut i bilen av sin mor da de skulle tilbake på hotellet de bodde på.

Skjønner godt at du er irritert, hadde en kule med min mann sin familie dagen før vi giftet oss, så jeg er ikke HELT ufølsom, men jeg må si at jeg ser det litt fra din svigerinne sin side også. Hvis min svigerinne hadde bedt oss i sitt bryllup men ikke hjulpet oss å skaffe barnevakt, slik at vi måtte finne barnevakt selv et sted hvor vi ikke kjenner noen, så hadde jeg synes det var utrolig rart.

Greit nok det at det kan bli dyrt for dem, men det hadde blitt dyrere for dem om vi hadde tatt det på mitt hjemsted som ligger enda mer øde til enn her... Og dessuten kjenner vi ingen her, har selv bare bodd her i 8mnd. Hun (har også et barn selv) jeg ønsker skal passe mitt barn, har bare venninner med barn selv, og tviler på de ønsker å passe flere barn da.

Men det som er saken da, er at svigerinna mi alltid er vant med å få ting på sine premisser, og det ønsker vi ikke å gjøre... vi vil ha det på våre premisser, ikkje alle andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...