Gå til innhold

Innvendig eller utvendig ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har testet positiv lørdag 17. nov, så jeg er ny her :-)

Jeg vil på ultralyd snarest mulig for å se om alt er bra( MA for noe mnd side). Jeg er litt redd for innvendig ultralyd, så når kan man se det på utvendig UL?

Skrevet

var selv på UL i uke 11 da var det invendig, for ikke vits å ta en utvendig så tidlig, vannsligere å se noe, så kanskje fra uke 14-15??

Skrevet

Eg kan desverre ikkje svare deg på spørsmåle ditt, men vil ønske deg hjertelig velkommen inn hit. Grattis med positiv test! :-)

Skrevet

Tok utvendig ul i uke 8 i første svangerskapet mitt, men klarte ikke se noe da ( noe av grunnen er nok at jeg er ganske godt polstret rundt magen fra før:) Var på ny kontroll i uke 12 , og da så vi lille gullet helt tydelig:) Men om det er mulig å se så mye før uke 12 er jeg mer usikker på.

Men innvendig ul er ikke så veldig skummelt. og så fort du får se fosteret på skjermen, glemmer du ut hva som skjer:)

Skrevet

Jeg hadde innvendig UL i uke 8...og utvendig i uke 11 !

Skrevet

Vært i dag på UL og spurte om det samme, han sa at fra uke 11 -12 så kunne dem se noe på utvendig UL, men det var alltid en risiko for at det var uklart.. Så innvendig iallefall frem til da.. Men jeg syns forsåvidt det går helt greit, for det er mindre plagsomt enn ved en undersøkelse..

Skrevet

hei og gratulerer.

Du skal ikke grue deg til innvendig UL. Jeg syns ikke det var noe ubehagelig. Si ifra til legen at du gruer deg litt og om du vil kan du jo ta med deg partneren din eller en venninne. Jeg har hatt med mannen min alle gangene. Hjelper ofte og ha en hånd å holde i også. Jeg har hatt mange siden vi har vært igjennom 4 prøverrørsforsøk. Nå er jeg gravid med tvillinger i 3.trimester. Jeg hadde den første i uke 7. Da så vi to små "klumper" som pumpet som bare det. Det er ikke mye å se men da fikk vi bekreftet at hjerte slo. Hadde første utvendige UL i uke 12 eller 13 tror jeg. Masse lykke til.

Skrevet

Tusen takk for all svar :-)

Jeg er ikke redd for selve undersøkelsen når det gjelder innvendig ul, men er redd for at jeg begynner å blø når jeg kommer hjem. At det på en måte skader ALT (vil bare ikke miste igjen)

Skrevet

jeg tok utvendig ul når jeg var 9+6 i mitt første svangerskap. da så vi en liten klump med fire små utstikkere, altså armer og bein, og vi kunne se et hjerte som slo. ellers var det ikke noe særlig detaljert. han prøvde å ta en 3d bilde, men det så bare ut som en rosin.. :) men gøy var det allikevel, og hjertet slo! :)

kommer til å gjøre det samme denne gangen når jeg er i uke 10 eller noe, bare for å se at hjertet slår.. lykke til!

Skrevet

Jeg har nå vært på to innvendige UL og har ikke blødd etter noen av dem. De har så mye glidings på den følern sin at det går helt fint. Slipper også å ligge med bena helt i øst og vest, kan ha dem nesten samlet, og det syns jeg er veldig ok. Har helt noia for den stolen der, men hos gynekolog syns jeg av en eller annen grunn at det er bedre.. Pluss at til innvendig UL så er det ikke så mye draing og styring som gjør vondt.. Ja enig med Chris her, snakk bare med legen når du er der, så vil han/hun ta seg god tid og hjelpe deg så godt de kan.

Lykke til og gratulerer forresten!!! :)

Skrevet

Åh tusen takk, da gjør jeg det i uke 7 ell. no' skal fortelle legen først om hvordan jeg føler om den greia. Jeg gleder meg, og må bare være tålmodig i par uker til, skal si fra til dere hvor nydelig babyen min er da hihi. Må være deilig å se hjertet slå så tidlig, jeg var på UL med snuppa i uke 18( den vanlige), men nå etter MA vil jeg se om alt er bra denne gangen.

Skrevet

jeg går til ukentlig oppfølging pga tidl.aborter, og så helt klart en baby i uke 10, i uke 11 også bare litt større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...