Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #1 Del Skrevet 19. november 2007 Har et lite problem med småen her. Dagene går stort sett i ett,med mating og byssing. Han sovner i mitt fang når han har spist,men våkner igjen og protesterer høylytt hvis jeg prøver å legge ham i vogna/senga. Den eneste plassen han vil sove er altså i mitt fang,og helst mens jeg bysser ham. Han klager og skriker litt i rykk og napp,og jeg har tatt dette som tegn på magevondt - og da selvfølgelig forbarmet meg over ham og bysset med all verdens tålmod og kjærlighet. Men jeg har reagert på det at når han har disse turene,så er han superhappy hvis jeg f.eks reiser meg og tuster ei lita runde i stua med han i armene,eller om jeg for den saks skyld går inn på badet og legger ham på stellebordet som om jeg skulle til å skifte bleie på ham. Da kan han vel ikke ha særlig vondt i magen vel...? Når han roer seg fullstendig hvis det bare skjer noe annet enn akkurat å ligge stille i mitt fang...? Nå skal det sies at jeg har dullet veldig mye med ham siden han kom til verden. Men jeg spurte helsesøster om dette med om det gikk ann å dulle for mye med dem da hun var på hjemmebesøk når han var 4 dager gammel,og hun påstod at det var bare å dulle med dem,for de ble ikke bortskjemte før de var rundt 3mnd. Vel,jeg kan ikke skjønne noe annet enn at min lille sønn har blitt bortskjemt allerede...men jeg håper noen av dere her inne har noen tips,råd,erfaringer og dele med meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10949730-kan-et-barn-p%C3%A5-3uker-v%C3%A6re-bortskjemt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #2 Del Skrevet 19. november 2007 Høres akkurat ut som min gutt det der !!! Han vil kun sove i fanget, men det går jo ikke i lengden... Har to barn til, og en del andre ting å gjøre. Jeg har siste uka bare latt han skrike seg i søvn rett å slett (vet jo at han er trøtt ) etter 5 min er han som regel i søvn.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10949730-kan-et-barn-p%C3%A5-3uker-v%C3%A6re-bortskjemt/#findComment-10950113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 19. november 2007 #3 Del Skrevet 19. november 2007 Hei. Nei, han er for liten til å være bortskjemt enda. Det er nok nærheten han vil ha. Er trygt for ham å bli bært, for det er jo det han er blitt i 9 mndr. Vi har hatt det på samme måte. Skulle tro vi hadde spikermatte i sengen hennes og alle andre steder vi prøvde å legge henne.. Har du en vugge eller en vippestol? Vi la puter og saueskinn nedi vuggen (kun skinnet i vippestolen) slik at hun lå litt trangt nedi der. Det og bevegelse i vuggen/stolen fikk henne til å sovne ) Nå er hun 6 uker og vi har ikke problemer med det nå. (Nå er det luft-problemer her... sukk. Det ene problemet avløser det andre) Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10949730-kan-et-barn-p%C3%A5-3uker-v%C3%A6re-bortskjemt/#findComment-10950469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moder'n-2 Skrevet 21. november 2007 #4 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg har problemer med å tro at så små barn skal bli bortskjemte av mye kjærlighet og oppmerksomhet. Dessuten har de ikke godt av å ligge og gråte i lengre tid. (En eller annen sa at å gråte for å få bedre lunger er som å blø for å få bedre blodårer.) Men hvis det skaper problemer for deg at han hele tiden vil ligge i armene dine, så bør du se om du kan finne andre løsninger. Min baby sovner for eksempel lettest (og fortsetter å sove) når jeg har dyttet henne veldig full og mett på MM. Hvis hun bare er sånn halv-mett (men likevel sovner ved puppen), så vil hun ikke sove i for eksempel vugga (hun våkner opp etter få minutter). Men er hun god og mett, vil hun sove i vugga. Aller best sover hun ute i vogn. Der kan hun sove i flere timer, og hun roer seg ofte ned der. Husk på at om de gråter, så er det vanligvis fordi de har et behov som ikke er tilfredsstilt. Det kan være at de er sultne, at de har våt bleie, at de er overtrøtte (eller "bare" trøtte), at de vil ha kos, at de vil stimuleres eller at de har vondt noe sted. Som foreldre er det slett ikke alltid like lett å vite nøyaktig hvilken av disse grunnene som er problemet. Jeg, for eksempel, har hatt lett for å tolke gråt som behov for mat, ettersom hun jo faktisk slutter å gråte når hun får pupp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10949730-kan-et-barn-p%C3%A5-3uker-v%C3%A6re-bortskjemt/#findComment-10966733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå