Gå til innhold

Skarlagensfeber..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fant ut i dag at det går på våres bhg nå for tiden også. Her er det eneste jeg har funnet om det hittil.... fra ei på snartmamma.com....

Jeg spurte legen om akkurat dette i forrige uke, for det har vært et tilfelle av skarlagensfeber i barnehagen som sønnen min går i også.

Han sa at skarlagensfeber kan betraktes nesten som en vanlig halsbetennelse, og behandles også på samme måte. Det skyldes en kombinasjon av bakterier og virus. Symptomene er i første omgang feber, så utslett og "bringebærtunge" (røde blemmer på tunga). Det er ikke skadelig for fosteret. Hvis du får symptomer så ta kontakt med legen din. Da vil du få en antibiotikakur, primært for å hindre at du utvikler "ettersykdommer", som visstnok var littegranne vanligere etter skarlagensfeber enn andre barnesykdommer.

Når det er sagt så kan jo mannen trå til som sykepasser likevel. Det er tungt nok å være gravid, om man ikke skal bli syk på toppen av det hele... Man skal vel også forsøke å unngå å gå lenge med høy feber når man er gravid.

...men ingen grunn til katastrofetenkning pga skarlagensfeber, altså.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10949454-skarlagensfeber/#findComment-10949596
Del på andre sider

Jeg kan LOVE at skarlagensfeber er mye verre enn en helt vanlig halsbetennelse! Har hatt dette en gang, og det var mer som en KRAFTIG influensa, med over 40 i feber og var nesten ikke bevisst (lå helt i min egen verden med masse feberfantasier!!) Mamma prøvde å få kontakt med meg hele tiden og snakket til meg, men det husket jeg ingenting av...Så skarlagensfeber var skikkelig skummelt syntes jeg!:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10949454-skarlagensfeber/#findComment-10952782
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...