Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #1 Del Skrevet 19. november 2007 Har vært inne til samtale i dag og knakk helt sammen. Jeg har for smale bekkenmål til å føde, alt står på papiret svart på hvitt. Men ingen vil jo høre på meg. Skulle inn til samtale i dag, men hun gynekologen jeg snakket med ville ikke ta stilling til det før jeg var lengre ut i svangerskapet. Nå går jeg i uke 35. Hun fortalte i det vide og brede om at det var mange kvinner som hadde født på smale mål før og det hadde gått fint. Jeg fortalte henne at det i følge min gynekolog ikke var mulig med mine mål, og hva som fikk henne til å mene noe annet?....det kunne hun ikke svare på. Jeg tror aldri jeg har følt meg så liten noen gang. Nå skal jeg altså gå i 4 uker til uten å vite om jeg får KS eller ikke. Hva skjer om jeg går i fødsel før tiden. Om det skjer noe med babyen min vet jeg hvem jeg skal ta tak i, sa jeg. Jeg avsluttet med at her kommer vi ingen vei, og at hun verken hørte det jeg sa eller hadde forståelse for min bekymring for dette og at jeg ikke forstod hvorfor hun ville ha meg tilbake for en ny vurdering når hun allerede hadde gjort seg opp en mening. Hun sa at hun hadde jo ikke sagt tvert nei, det var 80% sjans for at jeg skulle få keisersnitt.....da skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke kan få en dato, så jeg slipper å gå i angstmodus frem til slutten av desember?? Er det noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre nå? Jeg har jo medisink grunnlag for KS og trodde at dette var noe som ble tatt tak i. oi...dette ble langt. Håper på mange svar og mange med erfaringer. På forhånd tusen takk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10949201-n%C3%A5-orker-jeg-ikke-mernoen-med-erfaring-fra-tss-og-ks-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #2 Del Skrevet 30. november 2007 huff... du har pratet med feil lege! venninna mi fikk ks uten problemer der. (hun har operert i ryggen men ingenting som tilsier at hun ikke kan føde vag. bare en anbefaling fra fastlege) jeg har ikke hatt ks selv men blei igangssatt på veldig tynt grunnlag i uke 38. liten baby men ingenting som tilsa at han ikke burde ha vært der inne lenger. vet at de i andre tilfeller har vært "rause" på ks. selvfølgelig kun ved medisinske tilfeller og andre tungtveiende grunner. er det en grunn til at man trenger ks pleier ikke folk å bli behandlet sånn på tss. slik min erfaring er så er det flotte jordmødre, flotte leger og en fantastisk barselavd som står på pinne for deg døgnet rundt på tss!! noen har det bare med å være vanskelige! sier bare tja og ha, klør seg i øret og leker helt utrolig important. "her er det jeg som bestemmer, ikke innbill deg noe annet!!!!!" du har papirer på at du ikke kan føde vanlig. da har legen bare med å følge opp!!!! husk at legene er her for DEG, ikke omvendt;) en stund siden du skrev innlegget så håper virkelig legen har jekket seg litt ned og tatt på seg litt ydmykhet og gitt deg en dato for ks!! ønsker deg en flott fødsel!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10949201-n%C3%A5-orker-jeg-ikke-mernoen-med-erfaring-fra-tss-og-ks-her/#findComment-11053091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå