Gå til innhold

nå klarer ikke jeg mere......kvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp............... gi meg råd!!!!!! Det begynte med at jeg hadde morgenkvalme, men nå varer det hele dagen.. det gir seg ikke!!!

Jeg kan helller føde 5 ganger i stedenfor denne kvalmen. Kommer den til å gi seg rundt 12 uke?? Kjenner at tårene presser på innimellom.

Hilsen ei urtolig fortvilt mamma med spire 6+4.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vet akkurat åssen du har det. Jeg er konstant kvalm og sofaen er min beste venn om dagen. Når kvalmen gir seg er det ingen som vet. For noen er det slutt i uke 12. For andre varer den svangerskapet ut. Masse kjerringråd her inne. Bare å begynne å prøve noen av dem. Jeg har fått tabletter av legen min men føler at de ikke fungerer som de burde... Trøsten er at det går over og resulterer i noe helt fantastisk :o) Men det er tøft når det står på. Merker at det påvirker psyken om dagen....

Masse lykke til :o)

Skrevet

Tror det gir seg rundt uke 12 for de fleste. men noen får den mer ekstreme varianten og er kvalm store deler av eller hele svangerskapet.

Hos meg ga det seg 2 uker før fødselen sist, så jeg vet hvordan du har det. Fersk ingefær skal hjelpe, det samme skal seabands.... Funket ikke for meg, men prøv for det, kan hjelpe deg:) Det fins også sjøsyketabelletter, jeg tok noen i en blå pakkning som selges reseptfritt på apoteket ( fikk de på resept av legen de første gangene helt til han sa at de egentlig var reseptfrie..)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg og vet hvordan dere har det! Sofaen har begynt å bli lei av meg... Og jeg har innimellom hatt det ganske tøft psykisk iom at jeg kun har værti stand til å ligge på sofaen, være litt på nett og se på TV....

Et sant helvete når man normalt lever et helt annet liv!!

Kan trøste dere med at jeg i dag (9+0) Har vært utenfor dørene for første gang på to uker i over 20 minutt!

Har vært ute i tre timer, rukket å spise suhsi uten å spy, vært på butikker uten å spy, og vært sosial uten å spy...

Livet har vært fantastisk i dag!!! Og har vært bare pittelitt kvlm nå og da! Håper inderlig at det er starten på at kvalmen forsvinner, og ikke at det bare er et endagstilfelle!!

Ingenting trøster når man ligger der med press oppover halsen, da må man bare bite tennene sammen og tenke på årsaken til kvalmen!!

Lykke til jenter! Det gir seg nok etterhvert!! Og tenk på at det er tegn på et sunt svangerskap!!

Skrevet

Uff, jeg føler med deg, og vet hvordan du har det! Jeg har selv ekstrem sv.skapskvalme, og har fra uke 8 til 24 vært kvalm og spydd MANGE ganger til dagen:( jeg gikk ned 7 kg på 2 uker, og da havnet jeg på sykehus og fikk intravenøst og Afipran...Jeg gikk på disse kvalmestillende i hele 2 trimester, og hjalp litt, fikk i alle fall i meg litt mat og drikke!! Svimmel og ville bare besvime om jeg gjorde noe,.. uff, var helt forferdelig!! Jeg var veldig redd og skeptisk for medisin i svangerskapet, men hadde på ingen måte klart meg uten..Så visst du virkelig føler at du ikke orker mer, så ta kontakt med legen din å forklar hvordan du har det! Ikke meningen å skremme deg her altså..Jeg er selv nå i uke 30 og føler meg mye bedre, men kan fortsatt ha dårlige dager..Pass på å drikke mye vann, spise ofte og små måltider, frisk luft, frukt..osv..er mange råd, men ingenting av det hjalp på meg:(

Skrevet

Jeg hadde "sea bands" som du kjøper på helsekosten.

Kvalmen forsvannt ikke helt, men jeg har klart å sitte to timer i bil (med blikket stivt ut av vindu) uten å bli sjøsyk igjen.

Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Kvalmen er helt uutholdelig! Er i uke 9 nå. Kjenner jeg blir helt deppa av å være slik.

For meg hjelper det bittelitt å spise salt kjeks før jeg løfter hodet fra puta på morgenen. Cola funker veldig bra, men prøver å unngå å drikke for mye av det. Tygge på isbiter er godt akkurat idet du har de i munnen! Akkurat nå er jeg takknemlig for hvert lite øyeblikk jeg slipper kvalmen...

Skal høre med legen om å få tabletter mot kvalme, for dette orker jeg ikke i tre uker til (og i verste fall mye lengre...)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Er konstant kvalm og kaster opp litt innimellom. Er nå 9+6 og håper at den gir seg snart!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...