3iApril! Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Syns bare jeg bruker så utrolig mye penger på å kjøpe kremer til lillegutt, og lurer på om det fins noen ordning hvor man kan få igjen noe av disse pengene. Håper noen kan svare meg
Gjest Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Ja, det finnes. Du kan få refundert alt over et visst beløp (husker ikke grensen) Henvend deg til NAV med dokumentasjon fra legen, så får du et vedtak :-)
sivuna Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Ja dette har jeg også lurt på!! Men har ikke vært flink til å ta vare på kvitteringene mine dessverre..: Gjelder forsåvidt både meg selv og guttungen.. :S Så det blir fort kostbart..
Paddin Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Bidrag til hudpleie produkter.... ved alvorlige og kroniske hudlidelser. Paragraf 5-22 / krever søknad fra spesialist / egenandel 1600 per husstand per kalenderår / 90 % av det overskytende refunderes / kvitteringer må tas vare på hele tiden. Det går med utolig mye kremer, kp bad, solkremer etc som det er godt å få litt hjelp med. Vær flinke å ta vare på kvitteringer og det er lurt pg ta en kopi dadagens kvitt har lett for å falme. Før opp utgifter på et exel ark slik at du lett kan se hvilke kremer dere har brukt og kostander. Det er en del penger å spare på dette som du kan bruke på enda mer krem :-) Et nytt asma, allergi, eksem forum: http://www.aaenorge.com
sivuna Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Nyttige deg da! Lurer på om det gjelder 1600 i egenandel for hver enkelt, eller totalt på familien... Det er jo vi samme som betaler uansett da... Takk!
Paddin Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Det skal kun trekkes fra EN egenandel per familie. Ikke alle NAV kontorer er klar over det og mitt var ikke noe unntak. Jeg gjorde de oppmerksomme på dette og har faktisk etterbetalt 1600 til oss fra fjorårets refusjons søknad. Det er ikke værst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå