Gå til innhold

Det kan ikke være tilfelle???Sant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en uke siden tok jeg test x2. Begge var positive. Idag har jeg bestilt legetime, undersøkt på nav ang. permisjon, og fødselspenger, sett på mammaklær osv. For en time siden gikk jeg på do, og der kom det frisk blod. Kan jeg ha hatt en SA?. Er så lei meg? Guer meg til så fortelle sambo dette. Ikke det at han blir sur selvfølgelig, men så fryktelog lei seg han også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det trenger ikke være SA. Mange her som har hatt blødninger i 1.trimester, der det har gått bra. Ring legen med en gang, så får du sikkert komme til undersøkelse. Kanskje du får UL også.

Lykke til, vil gjerne høre hvordan det går.

Krysser fingre for deg!!

Skrevet

Hei du,

Forstår fortvilelsen og uroen hos deg. Jeg opplevde det samme i forrige uke. Hadde akkuratt testet positivt, men så kom det friskt blod en gang. Kontaktet lege og fikk time to dager senere. Fikk da høre at dette mest sannsynlig skyltes at jeg egentlig skulle hatt mensen den uken. Legen tok en test på meg, og var ikke i tvil om at jeg er gravid:) Så ikke unormalt med blødninger i første trimester:) Men hadde kontaktet lege om jeg var deg bare for sikkerhetsskyld. Lykke til og håper alt står bra til:)

Skrevet

Jeg har hatt to tilfeller av blødninger med friskt blod så langt - det ene når jeg skulle hatt mensen, og den andre noen uker senere. Var hos legen på første kontroll i dag (8+4), og han fant ingen grunn til å tro at ikke alt er i skjønneste orden :)

Og for å oppmuntre enda litt mer: mamma visste faktisk ikke at hun var gravid med minstebroren min før hun var 4-5 måneder på vei, for hun hadde normale mensblødninger de første månedene og ingen andre symptomer heller... Og han ble født sunn og frisk noen dager over termin, og blir myndig i mai :)

Så hvis det ikke blødde mye, og det ikke gjør vondt, skal du ikke bekymre deg, for da er sikkert alt som det skal være. Men en telefon til legen skader jo sikkert ikke det heller, kanskje du får tidlig ultralyd og får sett at det er bra :) (dessuten er det alltid litt tryggere å høre en lege si at det ordner seg, enn å få vite det her på forumet)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...