silje.fl Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 kan noen gi meg forslag på norske/norrøne navn??jeg liker at navnene ikke er så "harde" ,ønsker forslag på både gutte og jentenavn.
prebs Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Vanskelig å vite hva du legger i "harde" da, men her er noen jeg liker godt: Ingeborg Ingvild Astrid Hedda Ragnhild Hilde Dagne Eivind Olav Håkon Hallvard Øystein Øyvind Torstein Sigbjørn var noen
Vannmann35 Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Disse synes jeg er myke: Elida Alvilde Vilde Siri Bodil Dagne Helge Peder Aadne Aune Olav Eiliv
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Gutter: Viljar Sindre Torarin Alvarin Ask Ravn Torgrim Jaran(d) Jardar Heine Hauk Jenter: Eir Eira Eirill Ellisiv Tora Liva Tuva osv.osv....
ma-85 Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Norske navn er fint! Jenter: Ragnhild Ingfrid Astrid Veslemøy Solveig Synnøve Gutter: Øyvind Øystein Torbjørn Torstein Peder Dette er eksempler på flotte, norske navn som hverken er sære eller ti-på-topp-navn.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 jeg tenker kun på jentenavn for tiden: her er min liste: Frøya - herskerinne/frue Ingrid - vakker, guden Ing (Frøy) Magni- ny styrke, mektig/sterk Norunn- elsket fra nord Oda- Rikdom Runa- hemmelighet Thale- edel, glans Vårin, vår (årstiden), trofast/sann/gudinne for løfter, ed og avtaler.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Frode er et flott norsk navn jeg synes det er rart ikke brukes mer i dag.
ma-85 Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Kom også på at Gudrun Alvhild Frøydis er pene jentenavn!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Amund Haldor Håvar Reidar Torgeir Torleik Sæmund Vebjørn Øyvin Åsmund Asbjørg Eldbjørg Frøydis Gudrun Haldis Jorunn Rønnaug Rigmor Solveig Synnøve Åshild
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå