Gå til innhold

Snart ut i 100% jobb - gruer meg å ha han lengre dager i barnehagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min gutt er 2år og elsker bhg. Han er fulltid fra kl.07 til 15.30 - noen dager lengre. Han begynte i fjor og hadde da bare 3 dager, men ville mer i bhg. Så derfor er han nå fulltid. Han er veldig glad i de som jobber der og har jo alle vennene sine der. Han lærer sanger, baker, tegner, hører eventyr, drar på turer osv.

Fra dag 1 har jeg vært positivt overrasket over hvor godt barn har det i en barnehage. Man må huske på at personalet er utdannet i dette - og mange av dem har lang erfaring med barn. Som oftes lengre erfaring enn hva vi selv har. Min gutt går i en stor bhg med over 70 barn. Var redd for at de ville glemme min lille krabat,men neida.

Når et barn begynner i bhg går man gjennom med personalet hvilket behov ditt barn har. Når skal barnet sove, drikker det mye vann, hva liker det å ha på brødskiven, kosebamse i vognen osv. Du skal jo være trygg når du forlater barnet ditt.

Jeg skal også neste år levere barn nr2 i bhg. Nå vet jeg hvilke rutiner bhg her har og det ser jeg som en fordel. Så jeg kommer til å følge de samme rutinene hjemme. Spisetider og sovertider osv. Du kan jo ringe bhg og få litt info - og så gjøre barnet litt kjent før den store begynnerdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...