Gå til innhold

Snart ut i 100% jobb - gruer meg å ha han lengre dager i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det for dere som har barn på 1-2 år å ha dem i barnehagen mens dere jobber 100%? Jeg gruer meg...

Når henter og leverer dere, og er barna fornøyde og glade?

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Jenta vår begynner fulltid fra hun er 11 mnd, og jeg gruer livet av meg!

Skrevet

Min gutt er 2år og elsker bhg. Han er fulltid fra kl.07 til 15.30 - noen dager lengre. Han begynte i fjor og hadde da bare 3 dager, men ville mer i bhg. Så derfor er han nå fulltid. Han er veldig glad i de som jobber der og har jo alle vennene sine der. Han lærer sanger, baker, tegner, hører eventyr, drar på turer osv.

Fra dag 1 har jeg vært positivt overrasket over hvor godt barn har det i en barnehage. Man må huske på at personalet er utdannet i dette - og mange av dem har lang erfaring med barn. Som oftes lengre erfaring enn hva vi selv har. Min gutt går i en stor bhg med over 70 barn. Var redd for at de ville glemme min lille krabat,men neida.

Når et barn begynner i bhg går man gjennom med personalet hvilket behov ditt barn har. Når skal barnet sove, drikker det mye vann, hva liker det å ha på brødskiven, kosebamse i vognen osv. Du skal jo være trygg når du forlater barnet ditt.

Jeg skal også neste år levere barn nr2 i bhg. Nå vet jeg hvilke rutiner bhg her har og det ser jeg som en fordel. Så jeg kommer til å følge de samme rutinene hjemme. Spisetider og sovertider osv. Du kan jo ringe bhg og få litt info - og så gjøre barnet litt kjent før den store begynnerdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...