Gå til innhold

permisjon???


Daily

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er det "vanlig" å jobbe før man går ut i permisjon? Har forstått det som at en del ikke går ut i permisjon før en måned før fødsel. Skjønner jo at dette varierer veldig, men hva er lissom "normalt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ca. 3 uker før termin er vanlig tid for start på permisjon, men det er jo de som gå ut før på grunn av svangerskapsrelaterte plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker før tremin tror jeg er normalt.

Men det avhenger av hvilken jobb man har!

Sikkert stor forskjell på kontoransatte og jenter i byggebranseje/industribransjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker før fødsel. Da starter permisjonen. Du kan starte den før, men da blir den tilsvarende "kortet inn" etter termin - som det antallet uker du tok ut "for tidlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, mener dere det? Har akkurat begynt i ett vikariat. Jobbet i to måneder. Tenkte at om fire måneder, da jeg har jobbet i seks av ti, kunne gå av. Men det fungerer tydeligvis ikke slik. Så sant man ikke har noen plager...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er kanskje sant. Men det er et eller annet med at man kan gå over på svangerskapspenger i stedet for sykepenger om man blir langtidssykemeldt. Men det går jo ikke akkurat av permisjonen, enig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanskje bare jeg som har misforstått en del ting her...;) Permisjon,da tenker jeg sykemelding jeg...;) Beklager, jeg er helt fjern på det her. Virkelig altså. For jeg tror aldri jeg kommer til å klare å være i arbeid til tre uker før termin...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjon er permisjon og sykemelding er fravær fra arbeidet fordi du ikke er kapabel til å jobbe. Permisjonen varer i 54 el 44 uker (avhengig av hvilken lønnsmodell du velger) og starter 3 uker før termin, og varer da 51 el. 41 uker etter termin.

 

Sykemelding (det du kaller permisjon) er det legen som gir deg dersom du har plager i svangerskapet som gjør det forhindret fra å utføre jobben din. Kan du få når som helst og så lenge som legen din mener er nødvendig for deg. Du kan være sykemeldt i 3 dager, eller 3 mnd...avhengig av plagene. Du kan gå av og på, altså være sykemeldt i perioder, men så bli bedre igjen og gå tilbake til jobbe :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk... ;) Gravid for første gang som du sikkert forstår...;) Må le litt av meg selv. Totalt fjern på områder som dette...;) Det som er er at jeg hater jobben min. Og det å jobbe fire måneder til høres så perfekt ut. Sorry innstillingen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir nok ikke sykemeldt fordi du ikke liker jobben din. Men skjønner godt at ikke alle er like fornøyde med jobbsituasjonen sin. Håper allikevel at færrest mulig "bruker" graviditeten til å være sykemeldte uten grunn. Slike ting provoserer meg. (merk det: UTEN GRUNN.. Er mange grunner som er helt legitime for sykemelding).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...