Gå til innhold

"grønn" førstegangsgravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en positiv test 10.november, og både jeg og samboer ble superglade for at vi har klart dette så fort! Jeg sluttet på p-piller i slutten av september, fikk menstruajon 30.september og har ikke hatt mens siden da. nå er jeg så forvirret når det kommer til hvor mange uker jeg skal regne at jeg er på vei... skal ukene regnes fra første dag jeg hadde mens eller fra 14 dager etter? har jo ikke hatt mens etter jeg sluttet på p-piller, så syklusen min er umulig å være sikker på...

er det noen som har skjønt dette og kan hjelpe en uvitende sjel?? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis fikk din siste mens 30.september var du 7 uker på vei i går:) Jeg er også helt ny og skjønte ikke dette i starten. Du var jo egentlig ikke gravid den 30.september, men det regnes likevel fra denne datoen.

Jeg er seks uker på vei i dag:)

Er så spennende dette her!! Lykke til, og gratulerer:)

Skrevet

tusen takk for svaret og hjelpen! =) utrolig gøy å finne ut at man er to uker lenger på vei enn man trodde!=)

nå er det bare å vente til man kan begynne å si det til familien og venner,! kan nesten ikke vente, men føler det er litt tidlig enda...

Gratulerer og lykke til du også! =)

Skrevet

Jeg har allerede fortalt det til en god del... Klarer ikke å holde en så stor nyhet hemmelig i 12 uker...Er jo forferdelig trist hvis det går galt, men de jeg har fortalt det til ville fått vite om en spontantabort uansett...

Skrevet

ja det er jo sant.. godt å ha noen der dersom det skulle gå galt... selvom vi krysser fingre og tær og håper alt går bra!skal på første kontroll til legen 3.desember og har bursdag dagen etter med hele familien på besøk så det spørs om det blir vanskelig å holde seg så mye lenger... =) før jul må vi si det uansett ellers blir det mange rare bortforklaringer tror jeg... med juleøl og vin og en hel del festlige invitasjoner...=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...