Gå til innhold

Giggsi ,Brattian og Heih Hvordan...


snikers

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg Snikers:) Her går det bare bra. Magen vokser som den skal og det er deilig å være passert og vel så det uke 30. Har vært små bekymret for å få for tidelig, men nå er jeg ikke nervøs lenger og jeg gleder meg faktisk til fødselen. Har selvfølgelig kynnere, halsbrann, tendenser til bekkenløsning, underlige utslett, tung kropp, stor tissetrang og litt søvnproblemer he he he....;) men utenom småplagene har jeg det fantasisk bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper beltet kan hjelpe litt, eller har d ingen effekt? Skal på gynokologisk poliklinikk i mårå for en sjekk. Har jo hatt llitt problemer med blodtrykket. På fredag var undertrykket på 100 så legen ville ha meg på en sjekk. Urinen er fin, og eg har kje ødem, så d e jo bra. Har dessuten høge puls. 140 ette å ha bretta klær...... blei beordra på sofaen for 1 1/2 uke siden, sikker avtrykk ette meg på eina sidå. Men ka gjere me kje for babyen :-) Sko kanskje prøvd oss på et treff igjen? Har utrolig lyst på chai te på samson for tiden!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempe kjekt og høre fra dere begge to,håper også på og høre fra giggsi.Har prøvd bekken belte som jeg har fått låne av deg Brattian.Det føltes litt ubehaglig fordi jeg i utgangspunktet hadde vondt.Må prøve det litt til.Du må ha lykke til på Hs i morgen.Jeg vil gjerne møtes på Samson.Håper du også kommer heih.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! I dag veide lille tulla mi 1150gr.Hun er frisk og fin for alderen.Har allerede begynt å vise personlighet.Hun gir beskjed om det er noe som plager henne.Her en dag fikk vi bade henne.Det var kjekt.Håper det ikke utvikler seg til noe mer Brattian.Lykke til videre alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen fra sjekk på gyn pol på sykehuset. Blodtrykket va fortsatt rimelig høyt, men de fant ingenting i urinen så d va kjempe bra! Men hevelsene har økt over helga, har litt hodepine, litt flimring foran øynene.... Får svar på blodprøvene senere i dag, og skal inn igjen på sjekk på torsdag. Fikk ultralyd også, alt var som d skulle være. Nektet å vise kjønnet atter en gang Skikkelig sta kan du sei..... Kjempe glad for at alt var bra, og at jeg skal inn i igjen om to dager bare for å holde d under oppsikt. Føler meg skikkelig trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brattian,ikke for å skremme deg,men det kan utvikle seg fort om det er svangerskapsforgiftning.Jeg hadde ingen proteiner i uriner på Onsdagen,en uke før jeg fikk henne.merker du endringer i kroppen så gå til legen en gang ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fekk beskjed om å ta kontakt med føden med en gang, hvis jeg merket noe forskjell i hvordan jeg følte meg, om jeg hovnet opp, om symptomene endret seg, eller om d blei forandring i bevegelsesmønsteret til babyen. Har to søstre som begge har hatt alvorlig svangerskskapsforgiftning så har fått masse info fra dei. E kje redd for å ta kontakt med sykehuset kan du sei :-) Vet hvor fort d kan gå, at d fort kan blir farlig, men takk for tipset. Kjekt å sjå at d går fremover med jenta! Trur jeg såg søstera di hos legen forrige uke. Har hu en gutt som e ca 1 1/2 elle to år? Syns hu ligna sånn på deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ligner ikke på søstera mi i det hele tatt.Det minste barnet hennes er ei jente på snart 4 år,så henne var det nok ikke. :)Her på sykehuset er det brutt ut et magevirus og 4 avd er stengt av.Er livredd for at hun lille skal få det,da kan det gåganske ille.Blir katastrofe om den avd blir ramma.Så mange små og syke uten imunforsvar.Lykke til,håper du kan bære babyen din i mange uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... då har du en dobbeltgjenger i solvang området. va nesten helt sikker på at d va hu :-) jaja så feil kan man ta. får virkelig håpe at jenta di og de andre små slipper unna slike lumske bakterier. Hørt noe mer om dere får komme til hgsd snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blodprøvene jeg tok i går var helt fine. Skal tilbake i morgen og måle blodtrykket igjen, så får vi se hva som skjer. Fikk beskjed om å forberede meg på at jeg eventuelt måtte overnatte, slik at de kunne observere blodtrykket over en viss tidsperiode. Har vært innom på jobb i dag, var der ett par timer, og måtte hvile når jeg kom hjem. skikkelig sliten, tåle ingenting kan du sei. Lurte på om me sko utveksle tlf nr? Me snakka jo om d tidligere, i tilfelle me plutselig kje kunne møte når me har avtalt etc.

 

Kan sikker sende d på pm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt og høre fra deg.Bra at blodprøvene var fine.Det er også bra at dei vil observere blodtrykket,og dei finne nok ut av det.Eg sende mobil nr mitt i brev til deg.Lykke til med bl.trykksmåling i morgen.Hvis du er i form må du bare ta turen bort til meg.Tror ikke det blir mye jobb fremover.Bekkenet er blitt mye verre.Fysioteraputen anbefalte meg og gå med krykker.Så nå blir det krykke gåing for min del fremmover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, d gjekk fort. At bekkenløsningen ble verre altså. Men men betyr vel at d meste går i halvt tempo for tiden. Vanskelig å sitte rolig elle går d greit? du som er så aktiv tenker jeg på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket mitt hadde sunket fra 100 i undertrykk til 85/90. Slapp å tilbringe natten på sykehuset og kunne dra hjem og slappe av videre. Herlig å vite at d faktisk hjelper å ta d rolig. Skal tilbake på tirsdag for å sjekke videre utvikling, men dette ser jo veldig lovende ut. Alt annet var også bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går egentlig greit.Eg prøve og tenke positivt.Så blir det jo bedre etter fødselen en gang.Kroppen gir jo på en måte beskjed at ein må gira ned.Me får kvila oss skjikkelig og samle krefter,jeg har bare 9-10 uker igjen og du har mindre.Eg tror foressten du får jente.håper du sender en melding etter du har målt blodtrykket i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at det går bedre med deg bratiann. Jeg er helt enig med snikers i at det er viktig å lytte til de signalene som kroppen sender oss. Vi må ta det litt med ro og kjenne etter. Nå har jeg vasket baby dyne og trekk, vogna er kjøpt inn og stelle bordet står klart. Tenket å pakke bagen til uken i tilfelle rottefelle. Fikk gutten min i uke 34 og dvs om en uke. Men ifølge termin har jeg 50 dager igjen idag:) Nå må jeg kjøpe ammebh og noen ammetopper. Tar dere med tøffler og morgenkåpe på sykehuset? Isåfall må jeg skaffe en morgenkåpe. Alt må være klart. Nå bygger jeg reir for fullt;) Kjekt:) Har dere det på sammme måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vaska litt klær, kluter etc. Fekk jo beskjed på sykehuset at eg måtte ikke bli sjokka hvis eg blei lagt inn, ihvertfall til observasjon. Tenkte d va greit me alt som e gjort liksom. har og handlet julegavene, sånn at eg sleppe å tenka på d. Har morgenkåpe, men e blitt litt trang rundt magen for å sei d sånn. tar med tøfler, men kje morgenkåpe tenkte jeg. Heller mange bukser og t-skjorter. må ut og handle ammebher jeg også en dag, men syns d e kjempe vanskelig med hvilken størrelse jeg skal kjøpe..... Aner jo ikke hvor store puppene blir, skjønner at de kan vokse ganske mange størrelser når melka kommer. har bare 6 uker igjen jeg nå, så d nærmer seg med stormskritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det er så kjekt og høre at det går bra med dere,brattian og heih.og giggsi.Så flott at blodtrykket er synket brattian.bare forsett og ta det med ro.Tenk nå er vi snart i mål jenter.Jippi.Jeg har alt klart til babyen(tror eg)skal bare hente stellebord og vogna i butikken.Det er en som holder på og lage hånlaget vugge, som vi skal ha i stuen.Er begynt og putte litt oppi baggen som jeg skal ha med meg på sykehuset.Tror jeg tar med morgenkåpen .Har ikke begynt på en eneste julepresang.Gi ett hint da hvis dere ønsker et bim treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innlagt på føden siden søndag, men nå er jeg hjemme igjen BLodtrykket har jo vært høyt, og er det fortsatt. men ingen andre symptomer på sf, så jeg har fått blodtrykksmedisiner og skal tilbake på kontroller. Så herlig å komme hjem!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Kan tenke meg at det var herlig og komme hjem.Klarer de og holde blodtrykket nede?Går det bra med deg ellers?Har vært hos legen i dag.Alt ser bra ut.Litt mindre blod men normalt.Stabilt blodtykk.Så jeg er kjempe glad.Går fra aktiv sykemeldt til sykemeldt fra i dag.Så nå skal jeg bare slappe av og kose meg frem mot jul.Dere må bare ta turen innom.kanskje vi kunne hatt gløgg og grøt kveld her hos meg.dere kan gi tilbake melding hvis dere er intresert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at medisinene holder blodtrykket nede, ihvertfall verdt et forsøk. Er med på gløgg og grøt aften eg. bare gi beskjed når d blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du vil komme på grøt fest brattiann.Hva med deg heih kunne du tenkt og være med?Giggsi er dere overflyttet til Hgsd. nå? hvis må du bare ta turen du også.Kan i neste uke bortsett fra 4/12 og uken etter på alle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo kjempe koselig ut med grøt og gløgg:) Neste uke passer dårlig for meg. Da er mannen min vekkreist og jeg mangeler barnepass. Men uken deretter har jeg ingenting på programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke noen planer noen av ukene, tror jeg...... Kan ikke dere avtale en dag som passer for dere? Siden dere hadde planer litt forskjellige dager. Jeg har liksom lagt alt på is for tiden, ble litt skremt av jm på sykehuset. "Vil helst ikke sette deg i gang ennå, d er no litt tidlig". Fekk bakoversveis, ingen som hadde sagt noe om at det var en reel muligheten. men hvis ikke blodtrykket gikk ned så måtte de nok sette igang fødselen. Men hvis fødselen hadde startet av seg selv nå, så hadde de ikke stoppet den fordi jeg er over uke 34. Så d er jo betryggende å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...