Gå til innhold

Paranoid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut for en uke siden at jeg var gravid. Ble overlykkelig og glad inni meg. Dette blir mitt første barn.

Men etter å ha vært hos legen og hun sa surt til meg at 30% spontantaborterer, i tillegg til å ha lest uttallige artikler på nett om spontantabort, er dette det eneste jeg har klart å tenke på de siste dagene.

Hver gang jeg går på toalettet er jeg livredd for å blø, og hvergang jeg kjenner så mye som ett snev av ettellerannet symtom jeg ikke kjenner til helt med kroppen min tenker jeg med en gang"ånei nå kommer det! nå mister jeg ungen min"

Det er fryktelig slitsomt. Skulle egentlig ønske jeg ikke visste så mye om prosentvis sjansje for å miste osv for jeg klarer virkelig ikke å slappe av.

Jeg er 25 år og "i min beste alder" og bør vel prøve ¨å tenke postivit , men etter alle artikler jeg har lest osv begynner denne angsten å bli veldig slitsom... jeg er i dag 6 uker på vei...

Noen andre som har det på samme måte her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huttetu, det var en lite pedagogisk lege! Jeg kjenner på de samme redslene, rett og slett fordi de på enkelte av disse gravid-sidene på nettet finner så mange som har mistet tidligere. Det er jo ikke så oppløftende for de andre, men jeg forstår selvfølgelig trangen til å prate med noen, fortelle om følelsene rundt det å miste sitt ufødte barn etc. De blir bare litt overveldende for oss som er så redd for nettopp å miste barnet vi bærer på. Uansett tror jeg at det ikke er noen vits å bekymre seg. Det vil som oftest gå bra. Når legen din kaster ut en slik prosent vil jeg tro han tar med alle de som har SA lenge før de visste de gravide, kanskje i løpet av første uken. Og statistikker sier ingenting om hva som kommer til å skje med nettopp DEG! Nei, ta det med ro, slapp av, ikke bekymre deg. Til neste sommer skal du se vi blir mødre begge to!!

Lykke til!

(PS - skal prøve å lytte til mine egne råd....)

Skrevet

Takk for svar:) Bare noen oppløftende ord hjelper og lese.

Det bør jo gå bra...Det går jo bra for de aller fleste..

JA! Neste sommer har vi forhåpentlig vis begge hver vår lille engel liggende trygt i våre armer:)

Skrevet

Snu det til det positive! Jeg er enig i at alle som ikke vet at de har en SA nok er tatt med i det regnestykket. Jeg tror det er mer sånn at etter 5-6 uke, så du faktisk vet at du er gravid, så er det kun 10% eller noe som har SA. MEN, snu det positivt å tenk at 9 av 10 faktisk klarer seg utmerket! Så det er mye vannskeligere å miste enn å beholde! Hold motet oppe! Småtten holder seg nok godt fast! Det eneste du trenger å bekymre deg for er ferien til neste år! :-)

Lykke til!

Skrevet

Uff, kjenner til det der ja... Føler det på akkurat samme måte, men er ikke så mye å gjøre, bare håpe at tiden går fort og at alt går bra!:) For hver dag som går er det større sjanse for at det går bra! Jeg trodde prosenten var 10%, det var det jordmor sa til meg. Forholder meg til den!:) Jeg er selv 5+2 i dag, og gleder meg veldig til jeg er kommen til 12 uker, da kan man slappe litt mer av!

Lykke til iallefall!:)

Skrevet

statistikken er mye bedre for deg enn det legen din sa. allerede etter 4 uker er sjansen for at det skal gå bra 89,2%. etter 8 uker er den på 93,8. så da ligger du midt mellom, på 91,5 %. det er jo veldig gode odds!

Skrevet

At det går bra med ni av ti, er i hvertfall langt mer oppløftende ord enn at det ikke går i det hele tatt med 30% som dumme legen sa til meg.

Fy søren dagene snegler seg av gårde nå.....Syns det siste året har gått så sinnsykt fort helt frem til forrige uke når jeg fant ut at jeg var gravid. Da var det som om tiden stoppet! Skulle ønske jeg kunne ligge i dvale til disse 12 ukene hadde gått.

Ikke har jeg klart å holde kjeft heller, allerede fortalt en god del at jeg er gravid..er jo så glad...og sprekkferdig... Vil at hele verden skal vite at jeg skal bli mamma!:)

Skrevet

Den derre dumme tremåneders-"regelen". Jeg liker den ikke, men jeg er jo litt overtroisk så jeg holder meg liksom til den. Har kun fortalt min mann (selvfølgelig), fastlegen og gynekologen som jeg gikk til utredning for barnløshet til, at jeg er GRAVID. Gleder meg så sinnsvakt til jul, da skal jeg forsøke å finne en lur måte å formidle familie og venner at vår lille familie blir større til sommeren. Wohooo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...