Mamselamsen03/07 Skrevet 19. november 2007 #1 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg hadde termin på lørdag, er 2.gangs, men tok planlagt KS sist pga seteleie, så er jo egentlig førstegangsfødende.I natt kl. 3.45 våknet jeg av "tak" nederst i magen som var noe nytt. Var på do, og det var kommet litt lyserødt vann / slim i trusa. Dette holdt på med 5-6 minutters mellomrom frem til ca. kl.9.30 (i allefall sov jeg ikke noe på den tiden). Ringte føden ca. 4.30 og JM sa at jeg skulle ta meg en dusj og evt. et par paracet når det ble verre. Jeg gjorde det, synes det hjalp sånn passe. Men takene varte fremdeles bare 20-30 sek.Jeg sto opp ca 7.00. Smørte mat til datteren min og fikk etterhvert sendt henne i bhg med svigermor. Fremdeles hyppige tak. Kl. 9.30 ble jeg fryktelig trett og la meg til å sove. Sov da til ca. 11.45. Har etter dette hatt et par kraftige nye "tak" / rier. Veldig vondt nederst i magen og foran på lårene med varighet ca. 30 sek. Men de kommer jo ikke like hyppig som før. Noen som har noe å si om dette. Er dette begynnelse på fødsel eller kan jeg belage meg på flere dagers venting? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10946837-noen-som-har-noen-tanker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBergen Skrevet 19. november 2007 #2 Del Skrevet 19. november 2007 Har du det fortsatt på samme vis nå eller har det roet seg? Jeg er førstegangs, så absolutt ikke erfaren på området:) Men har hatt det på samme vi i perioder, med kynnere, "tak" i ryggen og mage, og noe blodlig slim...Og så har det gått over. Tenker meg at dette er noe av de samme tegnene som vil komme når fødselen er i gang, så dersom du har det slik fortsatt etter mange timer, og takene har intensivert, skulle vel all logikk tilsi at du er i gang med noe... Om så er får du ha masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10946837-noen-som-har-noen-tanker/#findComment-10948790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamselamsen03/07 Skrevet 19. november 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 19. november 2007 Takk for svar :-). Jeg har ikke kommet noe videre, føler jeg. Har murringer og innimellom noen kraftige tak som varer ca. 30 sek.(minner om ekstremt kraftige menssmerter nederst i magen og foran på lårene). Disse kommer særlig når jeg beveger meg og gjør noe i huset. Men det er absolutt ikke så hyppig som i natt, kanskje 2 i timen. Regner med at dette er start på åpningsfase og håper på action i natt / morgen. Har i allefall sendt storesøster til farmor... Hadde legetime tidligere i dag som jeg droppet da jeg regnet med snarlig tur til sykehus... Lykke til til deg også :-). Håper dette går fint. Kjenner en skrekkblandet fryd og begynner å få en liten anelse om omfanget av disse smertene som vil komme... Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10946837-noen-som-har-noen-tanker/#findComment-10949713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBergen Skrevet 19. november 2007 #4 Del Skrevet 19. november 2007 Så spennende! Om du har en lang åpningsfase kan det jo hende finalen går raskt og enkelt. Lov å håpe i allefall;) Kjenner igjen den følelsen av skrekkblanda fryd! Kan nesten ikke vente til å komme i gang med fødselen, men de gangene jeg kjenner det presser og river tenker jeg fort at jeg kan vente liiiitte granne til;) Prøver å tenke at kroppene er som skapt for dette og at naturen må få råde - som det heter så fint:) Men er jo verken vant til smerte eller til å gi fra kontrollen fullt og helt, så det er lettere sagt enn gjort. Heldigvis går det strålende stort sett alltid, og vi havner nok i den kategorien vi også Stå på! Håper du får en flott fødsel:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10946837-noen-som-har-noen-tanker/#findComment-10949989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå