Gå til innhold

vekt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvor mye er det vanlig å ha gått opp når man runder 30 uker...

er i uke 31 nå og lagt på meg 8 kg . synes det renner fort på.

nå er dette tredje man, og jeg har vært heldig de andre gangene og lagt på meg bare 6 kg i ene svangerskap og 8 kg i andre svangerskap....merker jeg synes det er "tungt" å legge på seg

 

hvor mye har dere andre gått opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner å nærme meg ti kilo nå regner jeg med, er i uke 32. De sier vel at 12-15 kilo totalt er normalt? Men igjen, det kommer an på hvor mye du har å gå på før graviditeten også. De som er tynne på forhånd trenger å legge på seg mer enn de som har en del å gå på.

 

6 og 8 kilo høres jo ganske lite ut, men man kan ikke tvangsspise for å gå opp heller... Har du vært mye syk? En venninne av meg har i alle tre svangerskapene vært kjempesyk og gått masse ned i vekt de første månedene, hun har ingenting å gå på når hun skal amme og blir nesten innhul i ansiktet i amme-perioden.

 

Jeg må innrømme at jeg av og til har vært litt stresset av å legge på meg også, men jeg har prøvd å levd sunt og trøster meg med at hvis jeg greier å amme så forsvinner vel en del av det jeg har lagt på meg igjen ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har visst bare gått opp 3 kg jeg og er like langt på vei som dere. symfuse målet mitt var på 28 nå. ble litt bekymret, men jordmor sa at det trengte ikke å være noe galt. jeg er likevel kalt inn om to uker igjen for å se hvor mye jeg har lagt på meg/vokst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 39 og har lagt på meg 6kg. Vært syk hele svangerskapet og gikk ned masse de første mnd. Syns det er litt lite men lege og jordmor har sagt at så lenge babyen er frisk så er det ikke noe å beskymre seg om. Jeg får bare hør på dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 31 uker også...har lagt på meg 12-13 kg...mye i forhold til sist jeg var gravid...menmen...sist la jeg på meg 10 kg, og gikk ned 24 kg etter fødselen....så jeg engster meg ikke.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva alle andre har lagt på seg eller ikke så er det utrolig mange faktorer som spiller inn for hver enkelt jente.

Vi har alle hatt forskjellig kropp, vekt og for brenning i utgangspunktet. Å sammenligne vektøkning i de forskjellige ukene vil vel ikke ha noe for seg? Dersom jordmor/lege ikke er bekymret, er det bare å puste ut og nyte resten av graviditeten:)

 

I mellomtiden kan dere jo sjekke denne:

http://www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-Gain

Leste om denne nettsiden et annet sted her på BIM. Her regnes BMI før graviditet og ut fra denne hvor mye du bør/kan forvente å legge på deg i løpet av gravidteten.

Kanskje en litt sunnere innfallsvinkel til vektøkning?

 

Ikke ment som kritikk til dere, men jeg har sett at temaet går igjen over hele linja her og synes kanskje fokuset blir litt feil...

 

Kos dere med resten av graviditeten jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannali - du fortjener dagens blomst for fornuftig innlegg:-)

 

Signerer denne - kos dere jenter - og flytt fokus over på at babyen deres har det fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten i uke 33+5..

spiser fullkorn til frokost og gjør det meste for å leve en sunn livsstil.. er ikke glad i godteri eller brus, så det er vel bare sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor i går og har lagt på meg 200 gram på en måned nå. Så fortsatt har jeg lagt på meg rett under 4 kg totalt. Er i uke 31 er det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 34 nå, og har gått NED 3,3kg! Jeg var rimelig stor i utgangspunktet, så det gjør ingenting! Blitt bra fulgt opp av både lege og jordmor, så det er ikke farlig og gullet har det så bra så:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er også enig med Sannali, men som sagt - jeg synes det er litt ekkelt å snart veie 80 kg, selv om jeg med fornuften vet at det er omtrent sånn det skal være - fornuft og følelser er ikke alltid like samkjørte... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg for en uke siden, da var jeg i uke 32 og hadde gått opp sju kg. Er fornøyd med det - men regner med det bare renner på nå mot slutten. Det bedrøvelige er at jeg trodde det kun la seg på magen - helt til jeg måtte kjempe en eviglang kamp for å få buksen på meg her om dagen.... :( Da innså jeg at det muuuligens hadde lagt seg litt på svansen og gitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel individuelt hva man legger på seg, men gjennomsnittet löpet av svangerskapet er mellom 12-15 kg.

 

Selv er jeg i uke 31+5 og var 73 kg da jeg ble gravid, gikk så ned et par kg, i dag på kontrollen veide jeg 79,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...