Vestlandske meierier A/S Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 au au... såre pupper!! noen gode tips?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Det aller beste tipset er å løse kilden til problemet som gjerne er at h*n suger feil, ofte bare ytterst på "knotten". Ta h*n av og prøve igjen til sugeteknikken blir riktig. Er det ekstremt sårt kan man håndmelke en periode og gi h*n via en liten kopp/medisinbeger.
trollet66 Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 La lufttørke godt etter hver amming, klem gjerne ut litt melk og smør rundt. Jeg bruker lanolinsalve (MEDELA) og Olivenolje er supert
Vestlandske meierier A/S Skrevet 19. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2007 takk for tips, er det jeg gjør; lufttørker, håndmelker og smører med lanolinsalve... Er nok ikke feil tak, hadde sikkert fem forskjellige på føden som sjekka at hun suger riktig. Får bare holde ut en stund til!!
Gjest Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Hvis du selv stimulerer litt og sørger for at melka er der når hun begynner å suge, slipper hun å suge så hardt for å få det i gang. Jeg synes i alle fall det hjelper. Og du herdes etter hvert, det går over! Pass på at du ikke berører brystknoppen når du smører på lanolinsalven, det kan gi brystbetennelse hvis du får i bakterier. Simplex øyesalve er et alternativ. Lykke til.
Sistah*G07*J09* Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Vær sikker på at babyen har riktig sugetak! Jeg trodde min hadde det mens jeg var på sykehuset, men hadde sinnsykt såre brystvorter. Men så kom det en snill barnepleier og hjalp meg ordentlig, å etter noen dager var brystvortene ordentlige igjen. Brukte også purelan salve før og etter hver amming, å det hjalp sinnsykt bra. den trenger man ikke å tørke bort før man legger barnet til
pjokkemamma*07+10* Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 ammeskjell hjalp meg veldig! fås på apoteket. har noe helende i seg, pluss at brystvortene for luft inni bh'en. mine sprakk helt opp og det var forferdelig, men ammeskjellene gjorde susen.
Expat Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Grattis med nytt barn! Stikk en finger i barnets munn, suger det ordentlig eller ruller det bakover tungen? Har barnet for kort tungebånd? Ser tungen hjerteformet ut om det stikker ut tungen? Stikker brystvorten oppover mot ganen i munnen? Du kan styre brystvorten oppover mot ganen for å få det rett, mer av det brune skal inn underst mot barnets hake. Roter barnet mellom hver amming, vuggehold, tvillinghold, krysshold, liggende amming, liggende med barnet snudd. Om du har talent for sopp kan det være det, om du blir veldig sår lenge kan du ha fått bakteriellinfeksjon (gi melkeprøve hos legen). Til slutt, det finnes melkeoppsamlere (Avent og medela) som du kan ha i bh'n, da berører ikke brystvorten noe som helst, henger fritt!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 21. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2007 Takk for det, kjekt å se du fremdeles er her:)!! Her var noen interessane ting jeg må sjekke ut ja......! HAr kjøpt slike luftegreier på ammehjelpen, kommer forhåpentligvis idag:) skal prøve ut rådene ja, takk takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå