mams1979+2små Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Tenker både på adventsamlinger for hele barnehagen, og for mindre samlinger inne på avdelingen. Er min første jul i bhg, og skal legge en plan for avdelingen min og ellers også i bhg.. Skal gjøre "det vanlige" som å tenne lys, trekke kalender osv. Men skulle så gjerne hatt flere tips.. (gjelder for alle barna) Gode historier om jula, rollespilll eller andre koselige ting som omhandler vinter og jul???
fleXibel Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Lage juleverksted med forskjellige "soner".. * en med der hvor de lager marsipankuler (pakker de inn i kjempefin cellofan med pålimt hjerte til bunn hvor det står, til mamma, pappa osv... * en hvor de lager hjerter og kremmerhus i papir i forskjellige farver * en hvor de maler julebilder elelr lager julekort *en hvor de lager nisser og alver med isoporkuler, piperensere, bomull og tøybiter.. * en hvor debaker pepperkaker Rollespill..f.eks "snekker andersen" samlingsstund hvor barna forteller hva de pleier å gjøre i jula hvor de deretter tegner/maler det de har fortalt samlingsstund med julefortellinger og sang
LadyLuck & Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 julemysteriet av jostein gaarder. Fint å lage rollespill av, samtidig som det er en kalender.
mams1979+2små Skrevet 19. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2007 Takk for svar begge to!!!! Vet du hvor jeg finner julemysteriet?
mams1979+2små Skrevet 19. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2007 Fant ut litt mer om den nå.. - virker spennende! Flere forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå