Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Har spurt før men prøver meg igjen for å se om det er noen flere som kan komme med tilbakemelding til meg... Gått på rehabpenger i 1,5år nå og er gravid. Fortsatt fungerer desverre ikke hverdagen særlig etter en nakke/hodeskade så skal på videre utredning på attføringssenter rundt påsketider. Venter en liten i mai... (kommer til å møte opp der skikkelig gravid men søren heller, kan ikke stoppe livet mitt lenger heller.. har utsattt graviditet lenge og dette var egentlig et hyggelig lite uhell så..) Det jeg lurer og tenker veldig på for tiden er: Noen der ute som har fått beholde rehabpenger etter fødsel? Eller har dere måtte leve på engangsstødnaden? Mister far virkelig permisjonsretten totalt? (er nok litt avhengig av hjelp akkurat sånn i overgangen for å få rutine og hvile etter fødsel etc og blir ekstremt tungt og utsatt uten far tilstede i det hele tatt). Vi har ikke økonomi til at far som tjener så godt skal søke om å overta min permisjon heller han mister mer enn min trygd utgjør utrolig nok (JA er heldige der) Når tok dere kontakt med Nav og informerte om graviditet? Er nå i 13+1 og syns foreløpig det er litt tidlig.. Må vel kanskje ta et møte med NAv nå etterhvert, skal flytte og bytte kontor i desember så må sikkert til samtale da kanskje? Syns Nav er så slappe, kun sett saksbehandleren min en gang fordi jeg BA om et møte.. hun så ikke nødvendigheten engang.. Er i fare for å bli satt over på attføring etter utredning v påsketid, vil man da miste sjansen til å få dette når man er hjemme med barnet? Kommer nok ikke til å klare både barn og evnt jobbing.. Har ikke overskudd i det hele tatt og hodepine som går til migrene ved anstrengelser.. Kan man ta permisjon fra attføring i verste fall? Risikerer å måtte leve på 33000 noe jeg ser som en økonomisk katastrofe dersom dette skal vare over et helt år.. :s Beklager så mange spørsmål, KJEMPEGLAD for alle tilbakemeldinger, bare svar på det du evnt vet/har erfaring med eller hva som helst. Helt desperat her.. Er jo ingensteder man kan få råd. Nav råder alltid kun tild et som gagner dem: ERGO du får engangsstødnad, that's it Barnkanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå