Kula ;) Viktor & Knøttet Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Jeg pumper meg og blander mm i grøt osv, hender melka står opptil 3 dager i kjøleskapet før jeg bruker den! Har gått på soppkur i 10 dager nå, men det blir bare mer og mer hvite prikker i munnen til lille, jeg holder det i sjakk på brystknoppen så jeg har blitt kvitt de verste smertene, men kan jo ikke slutte med kuren når han fortsatt har tegn på sopp i munnen! Finnes det annen medisin enn Mycostatin å få evt andre måter han kan få i seg, føler at det jeg smører i munnen hans liksom bare blir borte fordi han sikler sånn! Burde jeg ha slått ut melka el bør jeg bli kvitt det selv om han får den? Er så kjedelig å begynne helt på nytt med å samle opp melk igjen for er så godt å ha noen doser stående i tilfelle jeg skal bort også! Dessuten, prøver å unngå at han sutter på tommelen, men nå har han fått noe som ligner på en vorte på den han suger på, kan dette være et resultat av soppen? og hvordan blir jeg kvitt den???
Vestlandske meierier A/S Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 du kan rekne med gå på kur i noen uker og husk å fortsette en stund etter dere er symptomfrie.
trollet66 Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Den melka du pumper ut og lagrer nå, må du varmebehandle før bruk. Les på ammehjelpen om skolding av melk. Det tar soppsporene, og det tar mye antistoffer også, men næringsverdien er bra likevel.
trollet66 Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Før dur smører mykostatin i munnen på den lille, ta et kompress som du surrer rundt en finger og dypper i gul farris, gni rundt i munnen med dette, fukte flere ganger med ny but av kompresset. Prøv å ¨vaske vekk¨ litt belegg. Barnet vil sikert proteseter litt i begynnelsen, men det går over, tulla mi smilte etter hvert!!!! Farris gjør at soppen trives dårlig(noe med mineralene) , og ved å få vekk litt belegg kommer medisinen mer ned på slimhinnene der den skal. Husk å bytte BH hver dag. Legg et nytt rent kompress mellom pupp og Bh etter hver amming når du har smurt deg med salven. Sove med ren BH eller ny t-skjorte hver dag til du er kvitt dritten!!! Alt som kommer i kontakt med barnets munn og dine pupper skal vaskes på minst 60 grader daglig, (håndklær, kluter, Bh, t-skjorte etc) sutter og pumpeutstyr vaskes og kokes etter bruk. Lykke til!!
August mamma:) Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Jeg og snuppa har vært igjennom to kurer med Mycostatin. Gikk to uker på hver kur. Prøvde ikke farris, da soppkremen og mixturen tilslutt tok knekken på det. Men prøv det i tillegg til at du fortsetter med kuren til trøsken er borte. Regner med du blir behandlet også?
Kula ;) Viktor & Knøttet Skrevet 20. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2007 Må jeg ha salve? Fikk bare mikstur jeg, med beskjed om å smøre den på puppen også... Ellers tusen takk for svar, håper jeg blir kvitt dritten snart!
Kula ;) Viktor & Knøttet Skrevet 20. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2007 Forresten, når jeg skolder melka, må jeg gjøre det rett før jeg bruker den, eller kan jeg gjøre det når den er pumpet ut og ha på ren flaske så den er klar når lille skal ha? Jeg fryser den ikke, oppbevarer kun i kjøleskap opptil 3 dager...
August mamma:) Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Første kur fikk bare lillejenta behandling med mixtur og jeg smurte litt på brystvorta. Men det ble aldri bedre. Gikk til lege igjen og fikk salve til meg selv også, og det forsvant med en gang! Salven er bedre for deg enn mixturen.
trollet66 Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Du behøver ikke skolde melka dersom du skal bruke den innen 3 dager..... Det er bare hvis du skal fryse til senere bruk, når dere er friske igjen. fersk melk, og rett fra puppen, kan baby bare får som det er .. Vitsen med skolding dersom du skal fryse er å drepe soppsporene, da man er uskikre på om det vil smitte tllbake til baby ved bruk etter fullført kur og soppen er borte. Du bør ha krem til puppene ja, den sitter mye bedre og er beregnet på hud, mikstur er beregnet til innvortes bruk!!
Kula ;) Viktor & Knøttet Skrevet 22. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. november 2007 Takk for det, da slipper jeg heldigvis å skolde melka, men jeg får komme meg til legen å få hentet ut salve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå