Gå til innhold

Forskjell Simo og Brio

SkjønnesteLinus i verden:-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

testet et brio 06 model og den er ikke noe serlig .. trang i kalesjen ..unger som er over året sitter jo helt klemt .... og som sakt her bagen til brio er liten , alt for liten vokser fort ut av den . kalesjen er mere open og ikke så lun ...

selv valgte vi å kjøpe simo nå til spira som kommer .. hatt simo før å og det er vogn til og vokse med ...

førøvrig er brio og simo det samme ja men ....... de har beholdt hvert sitt design og utforming på sitte del og bagg

Holder akkurat på med det samme nå, silter med å velge enten Brio eller Simo... Har sett på kombivognene jeg da, og synes bagen er mye større på Simo sin. Ser at det er litt forskjell på vekta på de, men ho i butikken mente det utgjorde veldig lite sånn i realiteten. Men sliter litt med å finne vogn, ja... :(

Jeg har sett på vogner en stund, og tror jeg har endt opp med at jeg vil ha Brio Happy Duo. Vil ikke vil ha kombivogn. Duo-vogner (egen bag- og sportsdel) er mye lettere enn kombivogner, når man skal bruke bag´en den første tiden. Dessuten er bagen større enn på kombivogner. På kombivogner er de ofte litt lenger, men smalere! Får ikke plass til noe særlig dyne eller pose osv.

Vurderte også Emmaljunga Edge Duo, men den er så mye dyrere..

De vognene som har mulighet til å vippe over håndtaket, blir ofte mye stivere enn de man må flytte bagen på. Det er fordi de ikke kan ha den samme fjæringen i et ledd. Men det er en vanesak.

Her er en side jeg fant, som dere kan lese for å bli litt klokere;

http://www.barnevognguiden.no/index.php

Trine

Annonse

Jeg er forhandler av Brio og Simo å hvist dere leser mål og vekt i katalogene til forhandler så ser dere at målene på vogna er like, men Brio har større sittedel. Bagene er like......

Stoffet til Brio er også vanntett og vindtett.....

Ikke uttal dere dere som ikke vet noe om dette...

Ikke uttal dere som dere dere som ikke vet noe om dette!? De som har disse vognene må vel kunne få uttale seg om sine erfaringer!

Det er vel like ofte de som vet noe, som de som selger de! Jeg har erfart at man føler at de i butikken bare prøver å selge deg det de har, og at man må undersøke litt selv. Høre med andre og andres erfaringer..

Dessuten er det ikke alle som selger vogner som vet hvilken som er best, om de ikke har prøvd de selv!

Er helt enig i at de ikke bør skrive usanne ting, om det var det du mente..

Man bør selvsagt lese fakta om vognene, vekt, størrelse osv.

Vi valgte brio happy, for Simo vognene er veldig store, og vi fikk ikke plass i bilen til simo. De er veldig store, så det er greit og teste det ut før en kjøper. Er greit og kunne legge vogna i bilen uten og demontere alt. Simo er også veldig tung, og løfte inn i bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...