Gå til innhold

Ville dere reagert om styrer i barnehagen til deres barn...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om man er 25 og styrer antar jeg at man er godt kvalifisert, om det ikke er snakk om en liten familiebarnehage.

Men jeg har tro på nye pedagoger. Erfaring er en god ting, men det er jaggu nye synsvinkler også. Og hun er neppe av de som er lei jobben sin og helst ser at ungene er syke.( de finnes tyverr)

I utgangspunktet ville jeg syns at det var helt ok - forutsatt at det fantes andre i barnehagen som hadde litt flere års fartstid. På avdelinga til småen jobber det tre menn og ei dame. To av dem er nyutdannede førskolelærere. For å si det sånn - å ha tre menn jobbende på en avdeling er ikke automatisk en vinneroppskrift. Avdelinga bærer veldig stort preg av å ha to nyutdannende, en kokk og en securitasvakt jobbende der som aldri har jobbet med barn før. Ikke akkurat et sjakktrekk å kun ansette folk som aldri har jobbet i barnehage før.

Hehe... Sorry t jweg ler, bare fikk noen morsomme bilder i hode nå ;-)

Var bare noen som kommenterte styreren vår barnehage hadde for et par år siden på en veldig negativ måte fordi hun bare den gang var 25 år og uten barn selv. Jeg reagerte ikke på det selv annet at jeg ble litt overrasket første gang siden hun var så ung (er ikke vandt med å se det), men likte henne og synes hun gjorde en flott jobb jeg da.

Annonse

Helt greit, men enig i at mangfold er bra i en avdeling. Heldigvis er det både menn og kvinner, utdannet til å arbeide med barn og med andre utdannelse der mini går. De fleste er 31 der han går da, unntatt en på 40 og en på nærmere 60. Men det syne så virke bra:)

Forøvrig er det vanskelig å bli tatt seriøst om man er under 30 og søker skikkelig jobb, eller 27 f.eks. Folk mener jo man er "for ung" til å jobbe. Litt frustrerende.

Venninna mi har vært styrer i barnehage siden hun var 25 år og så vidt jeg skjønner går det veldig bra og foreldrene er fornøyde. Det er nok ikke alle som er voksne nok til å ha et sånt ansvar i den alderen, for det innebærer jo personalansvar også, men jeg ville absolutt ikke rygget unna bare pga ung alder på styreren.

Annonse

He he , det kan du si. Men lærere trenger de jo. Jeg har hvertfall stoe problemer med å få jobb, har utdannelse (hvertfall 3-4 år) og litt erfaring (relevant), gode referanser, men er ikke så gamel og ser enda yngre ut. I tillegg er det mye kamp om jobbene her da. Flere som har brukt utseende og alder som et mnus i ansettelsesprosess har je fått tilbakemelding om (også på en job jeg fikk, men de trodde jeg var tøff nok).

Jeg jobbet på VGS da jeg var 25 år. Jeg så yngre ut enn jeg var, og noen trodde jeg var en elev.

Ble ganske lei av å høre: "Du er jo yngre enn mitt yngste barn!"

Jeg tror at de beste arbeidsplassene har en blanding av eldre og yngre arbeidstakere.

Hvorfor skulle man det liksom???

Tror de er vrl så flinke som andre "Gamle" som har vært der hele sittyrkesliv.

Må heller si at de som er eldre og alltid har jobbet der er kjedelige og gammeldagse,ikke alle men mange her og de skaper dårlig arbeidsmiljø,fordi de skal ha det slik som det alltid har vært.

Vil si det er positivt.

Hehe.. Jeg var i praksis på vgs i våres og første dagen min stod jeg i gangen og leitet etter noe da jeg overhørte en av de ansatte spørre en annen om vedkommende visste hvem den gravide eleven var og hvilken klasse hun gikk i. Jeg stusset litt (var veldig synlig gravid med mini på det tidspunktet) da den andre svarte at han ikke visste om noen gravdie elever nå og ba den første beskrive eleven og vedkommende ramset opp en beskrivelse av meg, hehe... Hun hadde trodd jeg var en elev, hun nevnte det faktisk for meg senere også sidne jeg snakket endel med henne etterhvert, at hun hadde tatt meg for en elev i starten. Litt vittig syne jeg da, men fant ut det muligens var på tide å legge vekk noen av klesplaggene mine som var til forveksling lik en god del av de kvinnelige elevene sine ;-)

vanskelig å si. i utgangspunktet har ikke alder noe å si, men kompetanse.

men mye kan gjøres ved å inngi et profesjonelt inntrykk-måten man formulerer seg på, trygghet, hvordan man kler seg osv. Og så kan man jo vri alderen til en fordel- for det er fordeler ved å være ung også:)

Selv var jeg 22 år og nyutdannet førskole-allemennlærer da jeg fikk styrer jobb i en 4 avd. bhg.. Det var tøft, men meget interessant og lærerikt. Og personlig synest jeg det var tøft av den bhg å gi meg en slik jobb som nyutdannet, men et sted må jo vi og begynne på. Og vi har jo utdanning som tilsier at vi skal klare jobben,men kanskje ikke så mye erfaring, men hadde god hjelp fra kollegaer, andre styrere i bhger og fra et pedagoisk team som møttes en gang i mnd.. Så det gikk veldig bra og fikk mye utav det året. Har vært styrer en gang etter det igjen, men da var det i en åpen bhg. Stor forskjell,men med nye utfordringer..

Så 25 år, ville ikke reagert jeg da. Har h*n utdanning,så skal det gå bra og så lenge kollegaer, foreldre, og andre er fornøyd og hun gjør jobben sin så har det ikke alder noe å si..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...