Gå til innhold

Uten om tema, men.............

Anbefalte innlegg

Vil jo ikke sitte slik at vår familie sitter i flott hus men med en familieøkonomi som er strammere enn nødvendig.

Etter å ha regnet grundig på det, kommer vi frem til dette:

Låneutgifter: 20000

Andre faste : 8000

Altså totalt 28000 kr i mnd i faste utgifter, herrunder renter, avdrag, årsavgift, eiendomsskatt, mobil, strøm, barnehage, internett, forsikringer, nrk, sparing på div konti, ja alle våre utgifter.

Da sitter vi igjen med 15000 kroner.

Altså 15 tusen kroner til å handle mat for. Kjøpe klær for, fylle bensin på bilene, kjøpe ditt og datt.....ja til å shoppe for, kjøpe meg en ny lebestift, eller nye sko. Eller ett nytt bilde å ha på veggen.

Spørsmålet mitt blir som følger:

Er dette å ta seg vann over hodet?

Eller skal vi kunne overleve uten å føle fattigdommen gnage på oss når vi har 15 tusen pr mnd til mat, bensin,klær og diverse?????????

Ønsker seriøse svar.

Ser at vi som oftest handler for omlag 1500,- pr uke- handler lissom 1-2 ganger, og ligger på omlag 1500,-............er dette mye eller normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10944146-uten-om-tema-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du trenger tilbakemeldinger, for du har visst ingen snøring om hvor godt dere har det økonomisk.

15.000 er MYE penger til mat, klær og selvvalgte ting!! En familie med to voksne og to barn i barnehagealder bør klare seg på 5000 i mat per måned. Da har du igjen ca 10.000 i måneden. Det er masse penger!

Mitt forslag: Sett av en større sum per måned til noen som virkelig trenger det: Redd barna eller en annen organisasjon du har tro på. Eller en av dere (evt begge) kan være mer hjemme med barna/jobbe mindre.

Er du helt på styr du eller blond?

15000 er ikke MYE etter at faste utgifter er betalt. Heller ganske vanlig. Har ca denne summen selv, og lever helt vanlig. Å ha utbetalt 43000 i mnd er helt gjennomsnittelig for en familie.

Så HI, vil tro dere skulle kunne klare dere ganske bra med 15000 igjen etter faste utgifter. For å være på den sikre siden kan dere jo spørre banken, de er ganske gode på sånt. :o)

Syns 15.000 høres mye ut.

Jeg håper dere har tatt høyde for at renta kan stige? Jeg ser at dere har høye låneutgifter, og da er det viktig å ha i mente at dere klarer å betjene et lån med høyere rente. Renta er jo fortsatt forholdsvis lav i dag.

Annonse

å ha igjen 15000 tusen i mnd etter at faste regningene er betalt ikke mye ?

Vi sitter igjen med noe sånt som 3-4000kr her og da har vi det ikke direkte trangt om penger. Skulle så gjerne hatt 15000 igjen hver mnd jeg og.

"Å ha utbetalt 43000 i mnd er helt gjennomsnittelig for en familie."

Er det sant? da ligger vi visst veldig langt unner normalen for vi har vel utbetalt rundt 30000 kr i mnd her.

Men når det er sagt hvor mye som er nok brukspenger kommer jo ann på hva man er vant med. Er man vant til å spise dyr mat, gå på resturanger og kjøpe dyre klær så kan 15000kr fort bli lite.

Har du vært som meg hadde du hatt mer en nok.

Men det er helt klart mulig å klare seg helt fint på de penga.

Ser at du vil ha seriøse svar, men herregud da.......... enhver som har 15000 igjen etter alle faste utgifter skjønner vel selv at det er mer enn nok å rutte med. Og til deg som svarte lenger ned at folk i gjennomsnitt har utbetalt 43000 i mnd, hvor har du det fra? Vi ligger på fattigdomsgrensa vi da altså, med mine 3500 etter alle betalte regninger, det klarer vi fint å klare oss på (uten at det blir noe særlig ekstra greier selvfølgelig). Hadde jeg hatt 15000 kr pr mnd ekstra hadde jeg vært rik, så jeg tror dere vil overleve........ sukk

Om det er akkurat det gjennomsnittet har utbetalt vet jeg jo ikke, men det ligger rundt der. Gjennomsnittslønn i norge er 350 000, med to voksne blir det 700 000. Litt avhengig av fradrag og sånt, vil man ha utbetalt rundt 40 000 i mnd. I tillegg kommer barnetrygd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...