Gjest Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Noen som leste dagbladet i dag? Gurimalla å mange muligheter det er, er bare så synd at det er så lite som er tillat i Norge..
Chaiemae Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Har ikke lest dette. Kan du ramse opp noen av måtene?
Gjest Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Det kan jeg :-) Her har du hele lista. :-) 1: Samleie 2: Assistert inseminasjon av mor 3: Assistert inseminasjon av mor med donorsær 4: Assistert befruktning av surrogatmor med egg og sæd fra donor 5: IVF = å ta egg fra mor og befrukte det med sæd fra far i et laboratorium, for så å sette det inn i mor noen dager seinere 6: IVF med ICSI, dvs at en enkelt sædcelle fra far settes inn i mors egg 7: IVF hvor embryoet som settes inn i mor har vært frosset ned 8: IVF med preimplantasjonsdiagnostikk (PDG), dvs at embryoet sjekkes ut for genetiske feil. Bare de ambryoene som ikke har genfeil settes inn i mor. 9: IVF med eggdonor. 10: IVF med sæddonor. 11: IVF med egg- og sæddonor. 12: IVF med surrogatmor, men bruk av fars sæd og mors egg. 13: IVF med surrogatmor og eggdonor, men fars sæd. 14: IVF med surrogatmor og sæddonor. 15: IVF med surrogatmors egg, men sæd fra babyens far. 16: IVF med surrogatmor, egg og sæddonor. 17: Cytoplasma-overføring: Cytoplasma, som inneholder en geleaktig væske og omgir kjernen i en celle, tas fra en donors eggcelle og settes inn for å styrke den infertile kvinnens egg. 18: Kloning. Kun 2,5,6,7 og 10 er tillat her i Norge.
kosejent1 Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Håper nr. 1 også er tillat her i Norge, for hvis ikke har jeg brutt loven mange ganger;-)
Gjest Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Hehe :-) 1 er nok også tillat ja, hvis ikke hadde nok staten hadde flust av penger! :-D Etter 26 pp, termin 03.05.08: Jeg trodde også at nr 3 var tillat.. Men det sto ikke i avisen.. Var bare det jeg siterte.. Hmm...? Kan de ha tatt feil kanskje, ellers har jeg misforstått?
Gjest Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 Nå ble jeg litt forvirra.. Nr 10, IVF med sæddonor er tillatt.. Da bør vel inseminasjon med sæddonor også være tillat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå