Gå til innhold

Nå har jeg komme hjem med jenta vår :o) (langt)

Anbefalte innlegg

Og jeg er verdens stolteste tobarnsmamma!

Natt til torsdag 15. nov våknet jeg av at jeg hadde noen småtak i ryggen, men var ikke spesielt vondt, så regnet med at det ikke kom til å bli noe mer (som så mange ganger før).

Skulle til jordmor kl 11, og samboer skulle ut og hente den nye bilen vår på morgnen, så jeg kunne være litt alene hjemme og slappe før vi skulle reise.

Hadde tak i rygg/mage fortsatt, men ikke regelmessig og de var ikke sååå vonde.

Da jeg kom til jordmor mente hun at dette var rier, og at jeg kunne føde når som helst, så hun ba samboer kjøre meg hjem, gi meg mat og ikke reise på jobb den dagen.

Da vi kom hjem ga alt seg, så jeg ble litt skuffet.

Men, da kunne jeg jo ihvertfall lage ferdig noen julegaver, så jeg klippet, sydde og pakket inn, og riene kom igjen, og ble fort kjempesterke,da var kl ca 2130.

Kl 2415 ringte vi A-hus, og jeg fikk en lang og hard rie mens jeg snakket med jordmor. Hun mente vi burde komme inn med en gang, pga at jeg hadde en rask fødsel første gangen.

Svigerfar kom ned for å passe den kommende storebroren og samboer kjørte ganske fort til sykehuset.

Da vi kom inn (kl 0100) ble jeg sjekket, og hadde 4cm åpning,og lagt til ctg-registrering. Den så helt fin ut, og riene kom regelmessig.

Jeg ba om å få ligge i badekar, og ca 0215 fikk jeg komme inn på et bad og gå i karet.

Gjorde det under den første fødselen også, og det var utrolig godt å komme opp i det varme vannet.

Riene kom veldig tett, og de var ganske vonde. Følte at jeg måtte på do, og sendte samboeren på gangen, da var kl ca 3. Da jeg kom på do gikk vannet, og riene ble intense og lange.

Ringte på jordmor, og hun kunne ikke si om det var vannet som gikk, men konstanterte 6cm åpning, og at hodet stod høyt og at dette kom til å ta litt tid.

Hun gikk ut ca 0310, og jeg gikk en tur i dusjen. Etter 10 sek i dusjen kom det en UTROLIG rie, og jeg bare måtte presse. Jordmor snudde i døra og fikk revet meg løs fra dusjen (jeg husker ikke stort) og opp på en undersøkelsesbenk. Den var hard og kald, og det var ikke noe å holde seg fast i. Fikk kommandert samboer til å stå foran meg så jeg kunne lene meg litt på han. Jordmor tok ting helt med ro helt til hun skulle sjekke meg igjen. Hun så hodet, fikk ropt inn en barnepleier, og fikk tak i en saccosekk. Her var det ikke tid til hverken å bytte seng eller komme inn på fødestue.

Etter 4-5 pressrier var hodet ute, og da stoppet alt.

Barnepleier masserte magen min, og jm ordnet med hodet til babyen. Endelig kom det en ny pressrie, og Thea-Sofie kom ut.

Hun hadde navlestregen 2 ganger stramt rundt halsen, og var blå og ganske livløs da hun kom ut.

Det var utrolig deilig å høre de svake skrikene når de fikk "banket" liv i henne :)

Thea-Sofie ble født 16/11 kl 03:28.

Så fra 6cm åpning til Thea-Sofie var ute gikk det 18 min. Veldig intenst, men så utrolig verdt det!

Jeg er nå verdens stolteste mamma til verdens vakreste jente og verdens vakreste gutt :o)

Litt rart nå som hele gravid-perioden er over, men så deilig å kunne kose, amme og lukte på den lille nurket vårt!

Tror ikke man kan bli mer lykkelig jeg :o)

Lykke til alle som skal føde, og gratulere til alle som har fått babyene sine!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...