Gå til innhold

Gravid - men veldig redd etter SA

Juniengel på vei

Anbefalte innlegg

Hei! Endelig gravid igjen, etter spontanabort i sommer - som kan ha vært svangerskap utenfor livmoren. Nå er jeg både veldig glad og veldig redd - for vil så gjerne at det skal gå bra, men etter det som skjedde i sommer er jeg livredd. Vil bare at tiden skal gå, nå er jeg 4+3 på vei - og føler at jeg ikke kan slappe av før det har gått minst tre måneder. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan slappe mer av? Jeg er så glad i barn, og har så inderlig lyst til at dette skal gå bra nå.

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

. og Jeg forstår deg veldig godt.

Jeg hadde en ma og måtte ta utskrapning 29. og 31. august i år og så ble jeg gravid tett etter dette.. Går rundt og er nervøs hele tiden.

Har allerede vært på en ultralyd og sett at alt er bra (da jeg var 8+1) nå er jeg 10+6 og venter på min neste ultralyd som er onsdag i neste uke.det blir på en måte en bekreftelse for meg at det går bra det da.vil ikke miste igjen.

Sjansen er jo veldig liten for at det skal skje igjen da,men uansett.. like jævli (beklager for banning,men det er det der er) uansett.. man har jo mistet uansett og da blir man automatisk redd for å miste igjen.

heij!!

dette va veldig beroligene å lese at andre her inne har opplevd dette... opplevde det samme mistet i juli.. mulig svangerskap utforbi livmoren.. er gravid på nytt nå 4 uker på vei snart 5 men tanken om en spontanabort ijen er der fortsatt... sluttet å røyke så fort jeg fant ut at jeg var gravid.. vil så jerne at denne gangen skal alt gå bra.. krysser fingrene for deg å andre som har opplevd det samme...

liten spire i magen..

PS: hadde vært kjekt å hoødt kontakten gjennom dette... :)

lykke til

Mistet i mai i 10'de uke. Er nå 11+4, hadde ultralyd i uke 8, så da hjerteslag, hadde ny ultralyd i dag pga litt brunlig utflod/blod, så baby suttende på fingrene, sprellende med beina, og hjerte som slo:)

Har hatt som dere, vært engstelig og ikke klart å glede meg så veldig. Har ikke annet råd enn å glede dere over hver uke som går, få lege til å henvise til ultralyd rundt uke 8 for å få se hjertet, og ta ellers kontakt med lege/jordmor dersom det er noe - det er så mye bedre enn å uroe seg dersom alt er greit!

Lykke til til oss alle:)

Huff,det hørtes trist ut. Mistet min lille i november i fjor. Trodde jeg var 12 uker på vei, men ul viste 4 uker mindre enn jeg trodde. Så en dag begynte jeg å blø.

På mandag tok jeg en test som var positiv. For å være helt sikker ble det 4 tester til før jeg klarte å tro det. Var hos legen å fylte ut skjema i dag og blodprøver i morgen. Er 5 uker på vei. Kjempenervøs, men denne gangen skal det gå kjempebra:) Er det stor sjangs for å miste fler ganger på rad?

Kjempeflott at det er flere her i samme båt.

Annonse

Har hatt to spontanaborter og et avbrutt svangerskap i uke 20 mellom de to.

Er nå gravid igjen og livredd for at det skal gå galt. Skal til tidlig ultralyd i uke 7 håper jeg.

Er 6+2 idag. Er litt bekymret fordi jeg synes ikke jeg har noe særlig med symptomer.. kjenner nesten ingenting i brystene.. er ikke kvalm. Bare litt trøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...