Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 har en bmi på 30, men i god form. Jeg trener 2-3ganger i uka og går ca 1time tur med hunden hver dag. Men jeg ser ikke ut til å bli gravid :-( Vil det hjelpe å gå ned i vekt?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Kanskje, men ikke nødvendigvis, ta kontakt med legen din for en samtale.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Funka ikke for meg. Trodde også det, så jeg satset på å slanke meg. Gikk først da jeg hadde kommet opp på mitt gamle jeg igjen (som er 124 kg...) Gikk ned hele svangerskapet, og endte på 110 kg da jeg hadde født. Kjempefornøyd med det, og satset på en til så raskt som råd. Gikk ikke før jeg nådde 124 kg igjen... Men det er meg. Når denne er kommet så spørst det om jeg skal prøve å holde vekta nede. Som prevensjon.... He, he. Neida, er ikke så blåøyd, men det virker som om trivselsvekta faktisk skal være så høy. Da er alt ok. Blodtrykk og det hele. Det økte faktisk da jeg hadde gått ned. Er nok ikke et A4 menneske. Jeg tror nok at mye av det med å "få til" barn sitter i hodet. Begge mine har først kommet når jeg har bestemt meg for at nå skal jeg ha noen måneder fri, og gi blanke. Vips... Men det er ikke enkelt det heller. Lykke til.
Maria8 Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Mange sliter med barnløshet pga overvekt. Ikke selve vekten, men alt den medfører.. Jeg var veldig overvektig, noe som gav hormonelle problemer. Jeg hadde blant annet cyster på eggstokkene, et og annet stivt hår i ansikt og på brystet, mørk stripe fra navelen og ned.. Ble rådet av gynekologen min til å gå over på kost med lite karbohydrat, a la Fedon Lindberg, det skulle få kroppen i balanse. Det gjorde jeg, og etterhvert gikk jeg over til Atkins diett, som er enda strengere. Gikk ned over 40 kilo, og alle de ufeminine hormonproblem-tegnene mine forsvant. Også alle cystene.. Og at jeg er fruktbar er det vel ingen tvil om (har hatt sex EN gang i år, tok angrepille, og likevel... 19 uker på vei nå )
Maria8 Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 glemte å legge til pcos, i faresonen for diabetes og stoffskifteproblem. Alt er borte
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 For tre år siden ble jeg og samboeren enige om at jeg skulle slutte med p-piller.. Vi prøvde ikke akkurat så veldig, men ble jeg gravid så var jo det koselig.. :-) Tiden gikk og ingenting skjedde.. Vi begynte å følge med på eggløsninger osv. og ble stadig like skuffet over negative graviditetstester og begynte å bekymre oss for at noe kunne være galt med en av oss. Vi hadde begge ganske dårlige mat- og mosjonsvaner og tok oss selv hardt i nakkeskinnet! Som nyttårsfortsett skulle vi bli sunnere! Vi kjøpte oss en ergometersykkel, kutta ut med junkfood, brus og godterier.. Vi sykla en mil hver dag på ergometersykkelen og gikk en times tur med hunden vår hver kveld. Vi raste ned i vekt begge to, fikk mye mer energi og følte oss mye sunnere. I mai ble jeg endelig gravid...! :-) Både jordmor og lege mener at det er endringene på vanene våre som har gjort at jeg ble gravid, og det er vi veldig sikre på selv også! Er så mye som må klaffe for at man skal bli gravid, og det klaffet ihvertfall for oss!! :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå