Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Akkurat vært på do og det var en liten antydning til noe brunlig utflod i trusa. Kom også litt på papiret når jeg tørket meg. Hva er dette??? Må det nødvendigvis være noe galt? Er 6 uker på vei.
Prinsesse juli08 *FØDEKLAR Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 kan ikke gi deg noe klokt svar, annet enn at dette er gammelt blod og at det er heeeelt normalt å oppleve dette i begynnelsen av svangerskapet. Noen opplever dette gjennom hele svangerskapet. Så lenge det ikke er friskt blod er det ingen grunn til å bekymre seg. Men ring legen om du ikke føler deg sikker.... Lykke til!
Gjest Orkideen Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Det at det er an liten antydning til brunlig utflod behøver ikke å bety at det er noe galt. Når du er gravid er slimhinnene i skjeden skjørere enn ellers og det er lett å få rifter som gir blødning. Dette er blant annet grunnen til at mange opplever en liten blødning etter samleie. Hvis du bruker et speil kan du se om blødningen kommer fra slimhinnene eller livmoråpningen. Det kan berolige deg. Ved SA er det normalt med kraftig blødning og at det kommer friskt blod. Det er mange som opplever å blø i løpet av første trimester, men hvor det likevel går bra. Øker blødningen og det kommer mye friskt blod må du ta kontakt med lege. Ønsker deg lykke til med svangerskapet.
Kaosmamma' n Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Vær forberedt på positivt og negativt når du tar kontakt med lege, opplevde det samme i fjor i uke 6, mistet i uke 9. Så for meg var det et forvarsel på at ting skulle gå galt. Uansett, lykke til!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Det er ikke riktig som det står over her at friskt blod gir grunn til bekymring... Har selv hatt en del friskt blod uten at det er noe galt av den grunn. Dersom du får mye blødninger og smerter KAN det være tegn på at noe galt er i anmarsj, men så lenge det bare kommer litt uten smerter er det ikke noe å bekymre seg for! Det er mange som har hatt både frisk blod og brunt blod som føder friske barn :-)
Nætte;mortil2 Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Alt skal følges opp ifølge min lege.. Noe som jeg syns er greit!! Jeg hadde også en del slike småblødninger i noen uker sånn til og fra, begynte i uke 5 og fortsatte.. Fikk UL og så et bankende hjerte og skal i morgen for å se om det har vokst. . Da skal jeg ifølge legen være ca 9 uker på vei. Så er skrekkelig spent..... Lykke til.. Og lurer du så ta en telefon til legen!!! Alltid best å være sikker for det å sitte å lure på slike ting kan av og til være det aller aller tyngste...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå