Gå til innhold

lydia og eindride??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt ærlig synes jeg eindride er et fryktelig navn,tenk bare på hva andre barn kan finne på og kalle henne dersom du kaller henne det... Eindride = ein drid allså bæsj,dritt ++ hallo hvem vil barnet sitt noe så vondt,er jo et mobbe navn deluxe.

Annonse

Lydia er pent.

Eindride (guttenavn) hadde jeg aldri valgt, av samme grunn som anonym (21:13 18.11.2007) over. Velger dere det, flytt for Guds skyld aldri til Rogaland eller området rundt! Utenom dette synes jeg heller ikke det var et særlig pent navn. Aldri hørt det før, og har ingen assosiasjoner utenom de som er åpenbare for en rogalending... Trodde forresten også først at det var et jentenavn.

Jeg snakker østlandsk, men synes det var skikkelig flaut å måtte rope opp en pasient på jobben: "Eh... Ein...dride..." Høres jo helt forferdelig ut, spør du meg! Minner meg om etternavnet "Dretvik": Tror jeg hadde bytta navn da, gitt...

Nå ble jeg veldig spent på hva barna dine heter fra før, for jeg syns Lydia og Eindride er i helt ulike sjangre.

Lydia er gresk, og jeg kjen ner det i nruk som fransk/russsisk, men sEindirde er norrønt.

Fine navn, men hva heter barna dine fra før?

Annonse

hei hei!! mine barn heter Leander og Gardian. Jeg vil gjerne kalle en jente for Lydia etter min oldemor (eller evt. Liv etter min mor).Eindride er også et navn i min slekt,derfor har jeg sansen for det,men innrømmer også at det er ganske tungt,og kanskje et navn folk vil reagere på.Jeg sliter med guttenavn altså....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...