Gå til innhold

Førskolelærer ved HIB

vilsågjernefådettil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det var noen her inne som går førskoleutd. i Bergen og hvordan 1 året er ? Er det masse obligatoriske forelesninger, og lange dager? Hvordan stiller HIB seg til å ta med babyer på skolen? Har forstått at skoler har forskjellige syn på dette.

All informasjon mottas med takk.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg går siste året på førskolelærerutdanningen ved HiB. Det er nok en del obligatorisk undervisning (det føres fravær i enkelte fag). Første året har du fem fag og det varierer på timeplanen. Det kan være at du får noen fulle dager, men da med en fridag i uken. Det kan også være at du har 4 timer pr dag, men da uten noen fridager.

Det er innleveringer i alle fag og mye av det er i grupper, og du må nok beregne å måtte jobbe litt i grupper ved siden av undervisning. Det er ingen eksamen til jul og du vil eventuelt ha alle fagene gjennom hele året og eksamen avsluttes til våren. Fagene har ulike eksamensformer som hjemmeeksamen (pedagogikk (5dager)), mappe(naturfag og forming), skriftlig(matematikk) og kombinert mappe og skriftlig(fysisk fostring). Mappeeksamen er oppgaver fordelt utover hele året. Det er også en 7 ukers praksis før jul.

Angående å ha med babyer på skolen er ikke noe problem ved Avdeling for lærerutdanning ved HiB. Det er mange som har med seg babyer på skolen, så dette er ikke noe å bekymre seg over.

Jobber en jevnt og trutt gjennom skoleåret, er ikke skoleåret i noe stor grad krevende etter min mening.

Håper jeg ga deg svar på det du lurte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...