junimamma:o) Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Det høres kanskje dumt ut, men jeg tenker en del på om jeg kan stole på at det faktisk er liv der inne... Har vanlige symptomer som ømme bryster, mensmurringer og uvelhet som kommer og går. Pluss at jeg er mye sliten. Så det er mye som tyder på at alt er i orden, og jeg har heller ikke hatt noen form for blødninger siden siste mens. Er i uke 12 nå. Likevel synes jeg det er så uendelig lenge til ordinær ultralyd! Skal jeg liksom ikke få ordentlig bevis på at den lille lever og har det bra før da?? Har ikke lyst til å bruke masse penger på privat ultralyd heller. Hvordan klarer dere å ta det med ro og være sikker på at alt er i orden?
*bubbs* Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Jeg tror nok jeg kommer til å ta UL i uke 12. Det er så mye man kan se allerede da hos fosteret. Jeg hadde blitt gal av å ikke vite. Hehe.. (men jeg er veldig nysgjerrig av meg da..)
AS og lillemor=) Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Hei hei=) Veldig enig med dere.. Jeg bekymret meg en del i begynnelsen. Tenkte slik at det er jo ikke sikkert at det er noe inne der, osv.. Ja, dette selv om jeg spydde som en gal, hadde vonde pupper og ikke fikk nok søvn.. Jeg hadde blødninger så fikk komme til tidlig UL. Fikk henvisning av lege, og betalte under 50 kr hos privatpraktiserende gyn. Jeg måtte le av meg selv. Visste at noe kunne være galt, men innrømmet overfor meg selv og kjæresten at det viktigste for meg var faktisk å vite om det hele tatt hadde vært et embryo der. Hehe.. og, det hadde det=) Er ikke rart at en tenker mange rare tanker, for kroppen går jo igjennom noe nytt og uvant. Disse hormonene trodde jeg var oppskrytte, men det er de tydeligvis ikke=) Kan du ikke lufte tankene dine for legen din?
Trebarnsmorjuli08 Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 skal selv på ul i ca uke 9 jeg ... om ca 4 uker.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 JAAAAAAAAAA.. Jeg bekymrer meg!. Har slitt i mange år nå, så jeg er engstelig. Er selv i uke 12.. eller 12+1. Jeg har kostet på med 3 private ultralyder jeg. Den siste for noen dager siden. Det var fantastisk! Et lite menneske som beveger armer og hode.. Føler meg tryggere nå. Så neste ul er ikke før i januar. Det er dyrt med privat ul. Men det er verdt det!. LYKKE TIL
En snupp - og en knert i magen Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Å jada Prøver å la være, men er nå 6+4, litt uvel nå og da, men det går over, ømme pupper, rare drømmer, trøtt og sliten, oppblåst som bare det. Og selv om jeg er sikker på at alt er i orden, så kan jeg jo ikke være det likevel, eller? To positive tester med en ukes mellomrom burde sikkert si sitt, men nå har murringene begynt å gi seg og... Ikke hatt noen side fredag, men det er jo deilig å slippe dem og... Alt vi skal tenke på dere
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Åh, trodde det var meg det var noe rart med jeg.... Nå ble jeg nesten litt lettet over å se det er flere som har det som meg, selv om det ikke er noe hyggelig å være så bekymret hele tiden! Jeg er bare 5+4, så det er jo veldig tidlig å ha symptomer ennå, men jeg har nesten ingen! Jeg har ETT: Litt ømme pupper. Ingen mensmurringer, ingen kvalme, ikke oppblåst...ingenting annet. Er nesten redd det skal være noe feil. Tar tempen hver morgen for å se om den holder seg høy (godt tegn...) Blir så sliten av å bekymre meg så mye jeg! Sover dårlig om natten på grunn av det. Tok en ekstra CB test som ble veldig positiv bare for å sjekke i går..... Flere som har lite symptomer???
SuperMoM <3 Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Fikk mine symptom da jeg var 7 uke ca. Trodde jeg var 4-5 uker på vei eller noe slikt.. men når jeg kom på ultralyd var jeg 8+1.. så fikk mine symptom sent ja:p
Gjest Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 hadde jeg vært deg ville jeg tatt UL, uten tvil, dyrt ja, men så vært det!! har selv vært denne gangen i uke 8 og 11 pga en MA men hadde absolutt tatt en i uke 12 hvis ikke jeg hadde fått det. koster jo under 1000 lappen. Ikke bra å gå å bekymre seg, verken for baby eller deg! Håper Norge kan få ordinær UL i uke 12 som i de fleste andre land. Norge ligger langt etter på dette, desverre!
Gulljenta mi:) Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 Har vært til ultralyd to ganger allerede. Skal i uke 12 igjen. Verdt hvert eneste krone, selv om det er dyrt:) Orker ikke å være bekymret hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå