Gå til innhold

et par spørsmål :-)

Samsyn, Camilla og Therese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp sluttet å amme, snuppa er nå 8mnd.

Hun spiser følgende av fast føde hver dag:

Frokost - Grøt av ca 140 ml væske

Lunsj - Brødskive + fruktmos

Middag - Helt middagsglass

Kvelds - Grøt av ca 140 ml væske

Det jeg lurer på er: Hvor mye mme ville dere gitt i tillegg til dette?

Vil hun få kalsium mangel dersom jeg ikke får i henne nok mme eller kan jeg evt. bare gi vann eller babyjuice?

Hun er heller ikke spesielt begeistret for Nan sin mme, forstår henne igrunn for den lukter ikke spesielt godt! Noen som har gode erfaringer med andre mme merker til små som er kresne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gitt mme til grøtmåltidene, kanskje litt til lunsj også. Hvor mye må du nesten prøve deg frem til. Spørs hvor sulten hun er etter maten.

Didrik er 6,5 mnd og får 150 ml til grøtmåltidet på kvelden, ikke bestandig han drikker opp. Får grøt av ca 1 dl vann.

Prøv hipp sin mme, jeg synes den er mye bedre, lukter ikke ekkelt som nan. Vi brukte hipp i nesten 5 mnd. Byttet for å prøve om det fikk noen effekt på gulpingen, så nå bruker vi nan. Gulper mindre, men det lukter ikke godt av den blandingen nei synes jeg.

Skrevet

Hei sveis :-)

Jeg ville prøvd å gi mme til to av måltidene jeg også. Mia får mme to ganger om dagen nå (150 ml hver gang), jeg føler at det holder. Ellers har de ganske lik meny ser jeg. Nå ammer vel du Camilla enda på morgenen, og da holder det nok med mme en gang om dagen (f eks på kvelden).

Synes jeg hører om flere og flere som er misfornøyde med Nan. Vi prøvde den i begynnelsen, men da fikk hun så vondt i magen så det sluttet vi med. Vi bruker Collett, har også hørt mye bra om Hipp.

PS. God tur i morgen, skulle ønske jeg var frisk og rask så jeg kunne blitt med. Neste gang :-)

Skrevet

Tusen takk for nyttige svar jenter! Har nå gått til innkjøp av Hipp mme, så nå blir det spennende :-)

Skrevet

Min lille har sluttet å drikke hun... Så nå har hun fått velling til kvelds i går, og frokost og kvelds i dag. Snakket med en venninne av meg som er helsesøster og hun sa at jeg burde begynne måltidet med melk hvis jeg var bekymret. Jeg var jo egentlig ikke det, men jeg begynte å bli det når hun snakket så mye om det å være bekymret....

Ellers bruker vi bare Hipp. Jeg kjøpte Nan2, men den klumpet seg bare, så jeg har en helt boks med 2 poser fremdeles. Bare Hipp her, fordi vi er så hippe ;-)

Skrevet

Hei

Kjøpte Hipp mme, den var helt klart litt bedre enn Nan sin, men falt ikke helt i smak den heller :-(

Men så så jeg at du ga velling, så i dag gikk jeg til innkjøp av fullkornsvelling. Og jaggu fikk jeg henne til å drikke ca 60ml ferdig velling i tillegg til grøten sin. Ble jo bittelitt mindre grøt enn vanlig men mer væske så da er jeg fornøyd :-)

Snakket litt med hs ang f.eks kalsium. Og hun sa bare at jeg skulle tilby mme, evt. gi vann og når snuppa blir rundt 10mnd så kunne jeg begynne å gi litt biola om det trengs.

Ellers så prøver jeg å gi henne litt fruktmos som inneholder yoghurt innimellom. Tror det bør gå bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...