Gå til innhold

Stikking i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå seks uker på vei. Er det vanlig å kjenne stikking i magen rundt disse tider? Årsaken til at jeg spør er at jeg lurer på om jeg kan være lenger på vei enn jeg tror.. Jeg fikk mensen forrige periode, men den var annerledes, mindre mengde og jeg hadde mensmurringer både flere dager før og etter. Hvilket jeg ikke pleier å ha. Jeg tok g-test først en uke etter mensen og deretter ca 13 dager etter. Begge var negative. Men vet at det kan ta 14 dager før en test slår positivt ut. Grunnen til at jeg likevel trodde jeg kunne være gravid var stikkingen i magen som dukket opp en uke etter mensen ca. I drøyt en uke stakk det til, mest på høyre side. Sist søndag fikk jeg positiv g-test (hurra!), men jeg har ikke kjent noe mer stikking i magen. Så spørsmålet mitt er rett og slett, har dere gravide der ute kjent det i uke 4-5? (Det jeg eventuelt var da jeg kjente det). Har for øvrig bestilt første legetime 5.des. Er da etter planen 8 uker (eller 12!) hvis jeg er lenger enn jeg trodde. Det skal sies at puppene først ble ømme denne perioden, ikke den forrige.. Dette ble visst grusomt langt..Gratulerer til dere som har lest helt hit!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Jeg kan jo bar svare for meg selv, men jeg er i 7.uke, og jeg har også stikkinger i magen. Noen ganger strekker det seg også, akkuruat som om noen drar ett punkt i magen til hver sin side, men så gir det seg igjen.

Så du er i allefrall ikke alene :)

i uke 4 og 5, så var det mye murringer og "dragninger". Litt stikk. Men ikke masse.

Hilsen meg.

Skrevet

Jeg hadde stikking nederst i magen, på siden allerede fra uke 4 :-) Tror det er ganske vanlig. Hvis du er veldig usikker på hvor langt på vei du er, så kan det hende legen din henviser deg til tidlig ultralyd, slik at man får svar på det. Mange fastleger gjør visst det :-) Litt greit å vite akkurat hvor langt man er på vei, så jeg ville nok spurt fastlegen om det er mulig.

Skrevet

Takker for svar!! Kan legen finne det ut ved en blodprøve/måle hcg? Mengden av dette hormonet må jo være svært forskjellig i 6 og 10 uke? Og hvor raskt får man i såfall svar på det? Jeg vurderer å stikke til legen i løpet av uka og sjekke dette. Er litt skeptisk til tidlig ultralyd..

Skrevet

Det vet jeg ikke altså.. min lege målte ikke hcg-nivå da jeg var der iallefall. Tror de kun måler det hvis de er usikre på om spiren lever, ved blødninger og slik. Men jeg er usikker.

Du trenger ikke å være skeptisk til tidlig ultralyd :-) Det er kjempespennende, og ifølge gyn-pol er det ikke skadelig på lillegullet i det hele tatt. Så hvis du får henvisning ville jeg slått til! :-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg tror nok du ikke ble gravid før etter den siste mensen. Du hadde garantert testet positivt 3 uker etter mensen dersom du alt hadde vært gravid.

Disse stikkingene du kjente trenger ikke være noe eller det kan være at du hadde tidlig el så det var den du kjente.

Når det er sagt så er det helt vanlig å kjenne murringer/stikkinger når man er ca 6 uker på vei som du er :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror jeg har forklart meg litt klønete. Poenget er at jeg IKKE har noen stikninger i magen nå. Men jeg hadde det for en måned siden, det vil si på den tiden jeg var 4-5 uker på vei HVIS jeg var gravid da. Og jeg tok den siste g-testen 13 dager etter mensen, ikke tre uker. Litt klønete å forklare dette her så ikke rart folk misforstår. Jeg må nok bare vente i spenning.. Kanskje høre om tidlig ul-lyd. Får høre hva legen min sier på første sjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...