Gå til innhold

Liten kuling og dere andre: Jeg trenger ammehjelp

yasumi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hva var det du gikk til liten kuling for ammehjelp, jeg prøver å finne ut hva det heter + telefonnummer, men finner det ikke noe sted. Begynner å bli rimelig desperat. Tar gjerne i mot råd fra andre med takk også.

Det gjør vondt å hekte han på, det gjør vondt når han suger, det gjør vondt å håndmelke og det gjør vondt ellers også (stikkende smerter i brystet). Jeg gruer meg så fælt hver gang han er sulten, så nå må jeg bare få hjelp litt kvikt. Noen som har erfaring med ammehjelpen? Tenkte å ringe dem også i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg Yasumi og kjenner meg veldig igjen.

Vi har fått det til å fungere med hodet-i-hånden stillingen, men det tok litt tid. Det hjelper også å la han suge litt på fingeren hvis han kaver seg veldig opp i det du skal legge han til brystet.

Veldig viktig å hekte han fort av hvis han ikke suger riktig og det gjør vondt i brystvortene, selv om det kan virke frusterende å prøve og prøve igjen.

Tror det er video av hodet-i-hånd stillingen på www.ammehjelpen.no

Hvis du har brystspreng kan det hjelpe med en varm dusj før du håndmelker. Jeg synes også pumpe fungerer bedre enn håndmelking, har kjøpt Medela Swing på apoteket.

Barselpoliklinikken har tel 23 01 56 72, telefontid hverdager 09.00-10.00.

Det kan også være at ABC har noe eget.

Slik jeg forstod det har Ullevål "ansvar" for oss 2 uker etter fødselen. Så ring i morgen tidlig!

Ellers kan man prøve helsestasjonen i bydelen, det kom en veldig hyggelig helsesøster på besøk til oss.

Hvis du har behov for å prate kan du sende med en PM så kan jeg gi deg mobilnummeret mitt, men jeg har jo ikke akkurat rukket å bli ekspert så det beste for dere er nok å få hjelp fra ammepoliklinikken.

Skrevet

Et tips til:

Hvis du ikke får avtale med barselpoliklinikken (som kanskje er for barsel A og B?), ville jeg tatt med meg mann og Amund opp på ABC og spurt om hjelp til ammingen uten avtale på forhånd. De avviser neppe en fortvilet mor som sliter med ammingen.

Håper det ordner seg for dere!

Skrevet

Ser du har fått gode tips fra liten kuling og kan i tillegg anbefale nesespray som du tar fem min før amming og som gjør at melken drives ut lettere så den lille slipper å suge så hardt. Den fåes bare på resept. Hadde mange av de samme problemene som du nevner og da hjalp det med spray og håndmelking. Slitsomt når det er så vondt ved hver eneste amming. Her gikk det seg til etter en liten stund og håper det samme for dere!!!

Masse lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...